11 ارديبهشت 1402 - 19:48
وزارت اقتصاد اعلام کرد؛

صدور ۳۰۲ هزار مجوز غیرحضوری از طریق درگاه ملی مجوز‌ها

صدور ۳۰۲ هزار مجوز غیرحضوری از طریق درگاه ملی مجوز‌ها
۸۰۷ هزار و ۶۷۹ درخواست مجوز کسب و کار از ابتدای سال گذشته تا اول اردیبهشت ماه امسال در درگاه ملی مجوز‌ها ثبت شده است.
کد خبر : ۱۴۹۸۰۰

به گزارش ایِبنا، از ۶ فروردین ماه سال گذشته تا اول اردیبهشت ماه امسال، تعداد ۳۹۱ هزار و ۱۳۷ درخواست صدور مجوز رد شده و ۱۱ هزار و ۱۸۳ درخواست در دست بررسی است. در این میان ۸۳ هزار و ۷۶۱ درخواست در بررسی با تاخیر مواجه شده‌اند و شاخص پاسخگویی به موقع این درگاه برای ۳۵ دستگاه مورد بررسی ۸۹.۶ درصد بوده است.

مجموع عنوان مجوز‌های متصل شده به درگاه ملی مجوز‌ها ۴ هزار و ۵۶۱ مجوز بوده، یعنی ۹۶.۸ درصد مجوز‌ها به درگاه متصل شده است.

سازمان انرژی اتمی، سازمان محیط زیست، صندوق نوآوری، وزرت نیرو، اتاق بازرگانی دستگاه‌هایی هستند که هیچ تاخیری در بررسی مجوز‌های درخواستی نداشتند.

بیشترین تعداد درخواست‌های صدور مجوز مربوط به وزارت تعاون در بخش مشاغل خانگی است که ۳۳۱ هزار و ۷۸۸ مورد بوده و ۱۷۴ هزار و ۴۵۵ مجوز در این بخش صادر شده که بیشترین تعداد مجوز‌های صادر شده از طریق این درگاه است.

جامعه مشاوران مالیاتی، شهرداری‌های کلان‌شهر‌ها و سازمان نظام پزشکی بیشترین درصد تاخیر در بررسی مجوز‌های درخواستی را داشته و در شاخص پاسخگویی رتبه پایینی دارند و البته هنوز هیچ مجوز صادر شده‌ای از درگاه ملی مجوز‌ها نداشته‌اند.

وزارت کشور با ۸ عنوان مجوز تنها ۲۵ درصد اتصال به درگاه داشته، اما مجوزی هم از این درگاه صادر نکرده؛ همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان، کارشناس رسمی دادگستری، جامعه حسابداران رسمی، سازمان اداری و استخدامی سازمان برنامه و بودجه و قوه قضاییه با درصد اتصال صفر به درگاه، هیچ مجوزی از درگاه صادر نکرده‌اند.

صدور ۳۰۲ هزار مجوز غیرحضوری از طریق درگاه ملی مجوز‌ها

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر