20 ارديبهشت 1402 - 19:20

گران‌فروشی بلیت هواپیما در برخی سایت‌ها

گران‌فروشی بلیت هواپیما در برخی سایت‌ها
رییس سازمان هواپیمایی به تخلف برخی از شرکت‌های توزیع‌کننده بلیت مبنی برفروش بلیت به بالاتر ازنرخ‌های تعیین شده درفضای مجازی خبرداد
کد خبر : ۱۵۰۲۴۹

به گزارش ایبِنا، رییس سازمان هواپیمایی کشوری در نامه به سازمان تعزیرات حکومتی، به ادامه تخلف برخی از شرکت‌های توزیع‌کننده بلیت در فضای مجازی خارج از نرخ‌های تعیین شده اشاره و تاکید کرد: بازرسی‌های لازم توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان انجام شود. 

«محمد محمدی بخش» در این نامه که با موضوع ساماندهی بازار فروش بلیت هواپیما است به تخلف برخی از شرکت‌های توزیع‌کننده بلیت مبنی بر فروش بلیت به بالاتر از نرخ‌های تعیین شده در فضای مجازی، اشاره کرده است.

معاون وزیر راه در این نامه تاکید کرد: طبق بررسی‌ها عمده تخلفات صورت گرفته بر اثر سوء رفتار کانال‌ها و سایت‌های فروش بصورت مجازی است که معرفی چند نمونه از این سایت‌های متخلف به مرجع قانونی رسیدگی به تخلفات، مانع از ادامه تخلفات بی‌شمار این سایت‌ها نشد و هر کدام از سایت‌ها به محض انسداد، با دامنه جدید (Domain) و در مدت زمانی بسیار کوتاه فعالیت خود را ادامه دادند.

در این نامه آمده است: برخورد‌های سازمان هواپیمایی کشوری با متخلفان در چارچوب شرح وظایف و اختیارات آن بیشتر معطوف به جنبه‌های مخاطره انگیز ایمنی پروازهاست و برخورد‌های تعزیراتی مشتمل بر موارد مربوط به عدم رعایت مقررات نرخی در حوزه اختیار عمل آن مرجع است.

رییس سازمان هواپیمایی در ادامه نامه آورده است: بنابراین از سازمان تعزیرات حکومتی درخواست شده با توجه به آئین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، بازرسی‌های لازم توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان انجام شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر