23 خرداد 1402 - 07:12
در گفتگو با ایبِنا بررسی شد؛

پیش‌بینی بورس امروز ۲۳ خرداد ۱۴۰۲

پیش‌بینی بورس امروز ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
فشار به دلار موجب شده سهم‌های دلاری با فشار فروش مواجه شوند.
کد خبر : ۱۵۱۷۳۱

علی سعیدی، کارشناس بازار سهام، در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: در روز‌های گذشته شاهد ریزش‌های سنگین بازار سهام بودیم و در حال حاضر صف‌های فروش جمع شده است، اما فشار‌های فروش همچنان تداوم دارد.


این تحلیل گر بازار‌های مالی ابراز داشت: بررسی تکنیکالی شاخص کل بازار سرمایه نشان می‌دهد که احتمالا روند ریزشی بازار سهام در معاملات امروز و فردا ادامه یابد.


این فعال بازار سرمایه تصریح کرد: احتمالا شاخص کل بازار سرمایه تا کانال‌های دو میلیون و ۵۰ هزار واحد یا دو میلیون و ۲۶ هزار واحد و یا تا کف کانال دو میلیون واحد اصلاح کند.


وی افزود: فشار‌های فروش موجب شده است تا خریدار به شدت «ترسو» شود و اگر کسی در این شرایط اقدام به خرید می‌کند، با دید نوسان‌گیری اقدام به ورود سهام می‌کند.


سعیدی گفت: اگر در معاملات امروز سهمی در سقف کانال معامله شود در آن سهم حجم معاملات چند برابر می‌شود، زیرا فروشنده در بازار زیاد است.


این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: در حال حاضر مهمترین موضوع تاثیر گذار در بازار سهام مسئله برجام است، به طوری که احتمال توافق برجام موجب شده است بر نرخ ارز فشار وارد شود و با کاهش نرخ ارز به سهام‌های دلاری فشار مضاعف وارد شده است و این فشار موجب شده است تا سهم‌های دلاری با فشار فروش مواجه شوند.


سعیدی در پایان تاکید کرد: اصلاح شاخص کل تا هفته اینده ممکن است طول بکشد.

 

در جدول زیر لیست معاملات دو هفته گذشته بازار سهام را مشاهده می کنید.

 

 

پیش‌بینی بورس امروز ۲۳ خرداد ۱۴۰۲

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر