29 مرداد 1402 - 16:54

روایت معاون همتی از انتقال اطلاعات محرمانه کشور به IMF

روایت معاون همتی از انتقال اطلاعات محرمانه کشور به IMF
پیمان قربانی؛ از ارسال گزارش های محرمانه ارزی ایران توسط عبدالناصر همتی، رئیس کل وقت بانک مرکزی به IMF خبر داد.
کد خبر : ۱۵۴۱۶۴

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ پیمان قربانی، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی در توییتی نوشت: «به متهم که رسیدگی نشود مدعی‌العموم می‌شود؛ آقای همتی رئیس کل سابق مصداق بارز همین مثل است.در این رشته توییت یک نمونه‌اش را برای شما توضیح می‌دهم.»

او درادامه این پیام نوشته است:

«همتی در سال ۱۳۹۹ در پی بحران کرونا درخواست یک وام ۵ میلیارد دلاری در قالب ابزار تامین مالی سریع از صندوق بین المللی پول کرد که حتی نتوانست یک سنت از آن بگیرد. در حالی که چون سهام‌دار هستیم پول خودمان بود و کشور‌های مختلف نیز این تسهیلات را گرفتند.

صندوق برای پرداخت این وام کلی اطلاعات محرمانه از همتی خواسته بود که او همه اطلاعات مهم کشور اعم از وضعیت ارزی نرخ تورم و ... را به آنها داد ، مواردی که خودش درباره آن‌ها به مردم خودمان هم گزارش نمی‌داد! هر کسی از او می‌پرسید می‌گفت اینها محرمانه است.

صندوق این اطلاعات را در مجله چشم انداز اقتصاد بین‌الملل چاپ کرد و تازه کاشف به عمل آمد که همتی چه کار خبطی کرده است. در داخل به او فشار آوردند و توضیح خواستند و او هم در نهایت همه چیز را کتمان کرد و گفت اطلاعات صندوق غلط است!

حالا که پول‌ها بلوکه شده در کره آزاد شده، جناب همتی که برای وام نگرفته از صندوق همه خواسته‌هایشان را، آن هم در بحبوحه یک جنگ اقتصادی، اجابت کرد؛ در جایگاه مدعی‌العلوم نشسته که شما نگذاشتید ما وام بگیریم و آزادسازی پول‌هایمان در کره هنر نیست.»

 

افشاگری رئیس پژوهشکده پولی و بانکی علیه همتی

افشاگری رئیس پژوهشکده پولی و بانکی علیه همتی

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر