10 شهريور 1402 - 13:34

قیمت برق و گاز در اتحادیه اروپا سر به فلک کشید

قیمت برق و گاز در اتحادیه اروپا سر به فلک کشید
قیمت برق و گاز در سراسر اتحادیه اروپا سر به فلک کشید، در حالی که این اتحادیه برای زمستانی دیگر بدون گاز روسیه آماده می‌شود.
کد خبر : ۱۵۴۶۵۶

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، قیمت برق و گاز در سراسر اتحادیه اروپا سر به فلک کشید و چشم‌انداز قبوض خانوار‌ها را در حالی افزایش داد که این اتحادیه برای زمستانی دیگر بدون گاز طبیعی روسیه آماده می‌شود.

هزینه برق در ایتالیا در طول یک هفته از ۲۱ تا ۲۷ اوت نزدیک به ۳۰ درصد جهش یافت و به ۱۳۸ یورو در هر مگاوات ساعت (MWh) رسید.

بر اساس برآورد‌های گروه تحقیقاتی "نومیسما انرژی" Nomisma Energia، از اول اکتبر، خانواده‌های ایتالیایی ممکن است با افزایش ۷ تا ۱۰ درصدی قبض برق خود مواجه شوند.

این گروه از افزایش قیمت گاز به عنوان دلیل اصلی این موضوع یاد کرد، زیرا ایتالیا یکی از کشور‌های اتحادیه اروپاست که به شدت به گاز طبیعی وابسته است.

 

دیوید تابارلی، رئیس نومیسما انرژی روز سه‌شنبه هشدار داد که "اگر قیمت‌ها در این سطوح باقی بمانند، اجتناب‌ناپذیر خواهد بود که در قبض‌های برق آینده این افزایش منعکس شود".

تابارلی در ادامه افزود که "پیش بینی‌ها برای زمستان آینده حاکی از آن است که قیمت‌های بین‌المللی ۴۰ درصد بیشتر از قیمت‌های فعلی خواهد بود و در صورت تحقق، تعرفه گاز برای زمستان ممکن است ۲۰ درصد بیشتر از سطح فعلی باشد. "

بر اساس این گزارش، در سایر نقاط اتحادیه اروپا نیز هزینه‌های انرژی به افزایش خود ادامه داده است، به طوری که میانگین قیمت عمده فروشی برق در استونی با افزایش ۹۳ درصدی به ۱۵۳.۳۹ یورو در هر مگاوات ساعت در هفته گذشته رسیده است. قیمت‌ها در لتونی و لیتوانی ۲۳ درصد افزایش یافت و به ۱۴۲.۵۸ یورو در هر مگاوات ساعت رسید.

قیمت برق در اتحادیه اروپا در سال گذشته میلادی به دنبال تصمیم اتحادیه اروپا برای محدود کردن شدید نفت و گاز روسیه و ممنوعیت کامل عرضه زغال سنگ، به عنوان بخشی از سیاست تحریمی، افزایش یافت.

فرانسه که زمانی صادرکننده خالص برق به دیگر کشور‌های اتحادیه اروپا بود، زمستان گذشته مجبور شد به شدت به واردات برق از کشور‌های همسایه متکی باشد. بسیاری از نیروگاه‌های هسته‌ای آن که ۷۰ درصد تولید برق این کشور را بر عهده دارند، به دلیل دوره‌های تعمیر و نگهداری خارج از مدار بوده‌اند.

روز دوشنبه، پاریس مجوز شرکت‌های تولید برق را برای سوزاندن زغال سنگ بیشتر در ماه‌های آینده تمدید کرد تا از کمبود در زمستان امسال جلوگیری کند.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر