21 شهريور 1402 - 12:10

توسعه بزرگ‌ترین بانک خصوصی روسیه در چین

توسعه بزرگ‌ترین بانک خصوصی روسیه در چین
آلفابانک؛ بزرگ‌ترین بانک خصوصی روسیه اعلام کرد که قرار است دفاتری در چین افتتاح کند.
کد خبر : ۱۵۵۰۳۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، هیئت مدیره آلفا بانک اعلام کرده که قصد دارد دو دفتر در پکن و شانگهای افتتاح کند و به زودی مدارک لازم برای ثبت را به بانک مرکزی چین ارائه خواهد کرد. طبق این اطلاعیه، آلفابانک قصد دارد به اولین بانک خصوصی روسی تبدیل شود که شعبه‌های خود را در دو شهر اصلی چین همزمان افتتاح می‌کند، در حالی که این توسعه در این بخش از آسیا را "از نظر استراتژیک مهم" می‌داند.

از ابتدای سال جاری، آلفا بانک به عنوان برترین وام دهنده بر حسب یوان چین در بازار روسیه ظاهر شد و یک سوم کل وام‌های بر حسب یوان در این کشور را به خود اختصاص داد. امسال سرویس‌هایی را برای واردکنندگان و صادرکنندگانی که با چین کار می‌کنند راه اندازی کردیم و ترخیص کالا از گمرک را ساده کردیم. ما همچنین در مقیاس بزرگ انجمنی برای فروشندگان خودرو با تمرکز بر چین برگزار کردیم و گزینه‌های سودآور خرید یوان «برای فردا» را ارائه دادیم و هر کاری انجام دادیم تا کار مشتریان ما با شرکای چینی راحت باشد. افتتاح شعب ما یک گام منطقی به جلو در استراتژی ما است. ولادیمیر وویکوف، رئیس بخش تجاری بزرگ و میانی آلفا بانک، در بیانیه‌ای گفت: ما مطمئن هستیم که این اقدام به مشتریان روسی کمک می‌کند تا تجارت با چین را موثرتر انجام دهند.

این اقدام منعکس کننده روابط اقتصادی رو به رشد روسیه و چین است. این روند در مواجهه با تنش‌های بالای بین مسکو و غرب بر سر بحران اوکراین و موج‌های متعدد تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه تسریع شده است. این محدودیت‌ها روسیه را بر آن داشت تا خود را از بازار‌های غربی به شرق دور کند. تا پایان سال ۲۰۲۲، بر اساس داده‌های گمرک چین، روسیه از نظر صادرات به چین به عنوان برترین کشور اروپایی، از نظر واردات در رتبه چهارم و در گردش تجاری رتبه دوم را کسب کرده است.

 

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر