29 شهريور 1402 - 10:37

اولین تسهیلات حساب‌های پیشرفت و عدالت از دو هفته آینده پرداخت می‌شود

اولین تسهیلات حساب‌های پیشرفت و عدالت از دو هفته آینده پرداخت می‌شود
۱۵۰۰ میلیارد تومان از منابع سازمان برنامه و ۵۰۰ میلیاردتومان هم از بازپرداخت اقساط بانک‌ها به حساب‌های پیشرفت و عدالت واریز شد.
کد خبر : ۱۵۵۲۸۷

به گزارش ایبِنا، ابراهیم صیامی مدیرکل دفتر آینده‌پژوهی، مدل سازی و مدیریت اطلاعات اقتصادی وزارت اقتصاد در مورد حساب‌های پیشرفت و عدالت و گذشت ۶ ماه از سال گفت: در حال حاضر ۱۵۰۰ میلیارد تومان از طرف سازمان برنامه و بودجه به حساب‌های پیشرفت و عدالت اختصاص یافته و ۵۰۰ میلیارد تومان هم از محل بازپرداخت اقساط سال‌های قبل وام‌های بانکی دریافت کرده‌ایم و در مجموع ۲ هزار میلیارد تومان به حساب‌های پیشرفت و عدالت واریز شده است.

وی گفت: تا کنون برنامه‌های اجرایی ۴ دستگاه اجرایی را بررسی کرده‌ایم و با نهایی شدن این برنامه‌ها ظرف دو هفته آینده اولین تسهیلات حساب‌های پیشرفت و عدالت به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفتر آینده‌پژوهی، مدل سازی و مدیریت اطلاعات اقتصادی وزارت اقتصاد گفت: برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی بررسی شده و در مرحله ابلاغ نهایی قرار دارد، در این زمینه برنامه وزارت نیرو با رویکرد رفع ناترازی‌های برق و بهینه‌سازی انرژی دنبال می‌شود، همچنین برنامه وزارت ورزش و جوانان در راستای افزایش دسترسی جوانان به فضا‌های ورزشی با رویکرد و تأکید بر مناطق محروم و کمتر توسعه یافته دنبال می‌شود. برنامه وزارت نفت در راستای تقویت اقتصاد دانش‌بنیان در صنعت نفت و کاهش ناترازی‌های انرژی و جمع‌آوری گاز‌های فلر (مشعل‌ها) دنبال می‌شود، همچنین برنامه وزارت جهاد کشاورزی با رویکرد اجرای کشاورزی قراردادی در کشور دنبال می‌شود.

صیامی این را هم گفت: در همین راستا از حساب پیشرفت و عدالت ۵۰۰ میلیارد تومان در بانک کشاورزی سپرده‌گذاری کردیم که در ترکیب با منابع داخلی بانک این مبلغ به ۱۵۰۰ میلیارد تومان اضافه می‌شود و منابع آن به متقاضیان حساب‌های پیشرفت و عدالت در قالب تسهیلات پرداخت می‌شود.

به گفته وی، تسهیلات حساب‌های پیشرفت و عدالت ارزان بوده و با نرخ‌های ۱۳ تا ۲۰ درصد پرداخت می‌شود زمان بازپرداخت این تسهیلات برای سرمایه در گردش یکسال است و برای سرمایه ثابت ۵ ساله خواهد بود.

مدیرکل دفتر آینده‌پژوهی، مدل سازی و مدیریت اطلاعات اقتصادی وزارت اقتصاد همچنین با بیان اینکه حساب‌های پیشرفت و عدالت با رویکرد استانی خواهد بود، گفت: کارگروه استانی در استانداران تشکیل می‌شود که متشکل از معاون اقتصادی استاندار با دبیری مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و مدیرکل کار و تعاون استان و نماینده دستگاه مربوطه تشکیل می‌شود و منابع این حساب‌ها به متقاضیان بخش خصوصی و تعاونی پرداخت خواهد شد.

صیامی در مورد اینکه اولین پرداخت‌های حساب پیشرفت و عدالت از کی انجام می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود از دو هفته آینده اولین پرداخت‌ها انجام شود و اولویت این تسهیلات برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی در استان‌ها و ایجاد اشتغال در بخش خصوصی و تعاونی خواهد بود.

وی گفت: انتظار می‌رود با اجرای پروژه‌های حساب‌های پیشرفت وعدالت علاوه بر توازن منطقه‌ای اختیارات استان‌ها افزایش پیدا کند و این منابع با اولویت به متقاضیان بخش خصوصی و دولتی پرداخت شود.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر