05 مهر 1402 - 22:07

پرداخت ۵۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن

پرداخت ۵۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن
بانک مسکن برای ساخت ۲۸۶هزار و ۲۴۱واحد مسکونی در ۳۸هزار و ۸۱۷پروژه طرح نهضت ملی مسکن ۵۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.
کد خبر : ۱۵۵۵۲۶

به گزارش ایبِنا، تاکیدات دو ماه گذشته از سوی رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی برای سرعت دادن به پروژه نهضت ملی مسکن و توجه بانک‌ها به موضوع پرداخت تسهیلات به نهضت ملی مسکن نشان می‌دهد که این پروژه تا چه حد حائز اهمیت است و برای اتمام آن باید تمام بانک‌ها در کنار دولت بوده و تسهیلات لازم را به این پروژه ملی اختصاص بدهند.

رئیس جمهور در جلسه شورای عالی مسکن با تقدیر از عملکرد خوب بانک مسکن در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن خواستار تلاش و مشارکت بیشتر دیگر بانک‌ها برای تسریع اجرای این طرح ملی شد.

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست مجمع عمومی عادی سالانه بانک مسکن در مرداد ماه ۱۴۰۲ با تاکید بر اینکه بانک مسکن، بانکی فراتر از یک بانک توسعه‌ای و تخصصی در کنار سایر بانک‌هاست و امیدواریم به عنوان یک بانک کارآمد در پیشبرد بخش واقعی اقتصاد، ایجاد رضایتمندی و عدالت اجتماعی به طور موثر عمل کند، گفته بود که با توجه به اهداف و برنامه‌هایی که رییس جمهوری در بخش ساخت و ساز مسکن دارند، می‌طلبد که ضریب کارآمدی بانک مسکن ارتقا یابد و شاهد پیشرفت بانک مسکن در سال مالی پیش رو و سال‌های آینده باشیم.

آمارهای جدید نشان می‌دهد که پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن توسط بانک مسکن سرعت خوبی دارد و اگر آمارهای تسهیلات پرداختی در ۳۱ استان کشور را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که حتی در نقاط محروم کشور نیز عملکرد مثبتی از بابت پرداخت تسهیلات وجود دارد. به عنوان مثال در سیستان و بلوچستان که یکی از نقاط کم برخوردار محسوب می‌شود برای ۱۱ هزار و ۸۶۲ واحد مسکونی بالغ بر ۳۸ هزار و ۱۴۵ میلیون ریال تسهیلات منعقد شده است.

این آمار به خوبی گواه این است که تلاش بانک مسکن در سیستم بانکی برای پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن نمود دارد و تقدیر رئیس جمهور از بانک مسکن بیراه نبوده است.

آمارها و خلاصه وضعیت طرح نهضت ملی مسکن گواه این ادعا است که بانک مسکن در ۳۱ استان کشور تا پنجم مهر ماه جاری ۱۰۰۷ هزار میلیارد ریال انعقاد قرارداد انجام داده است که در قالب ۳۸ هزار و ۸۱۷ پروژه برای ساخت ۲۸۶ هزار و ۲۴۱ واحد مسکونی از محل منابع بانک مسکن ۵۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

نکته حائز اهمیت این است که خلاصه وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در ۳۱ استان کشور، استان‌های فارس، تهران و اصفهان توانسته اند به لحاظ معرفی به بانک، تشکیل پرونده، انعقاد قرارداد و سهم الشرکه پرداختی رتبه خوبی کسب کنند.

در استان فارس برای ۲۳ هزار و ۹۲۰ واحد مسکونی تا پنجم مهر ماه جاری میزان انعقاد قرارداد و مبلغ تسهیلات منعقد شده ۸۶ هزار و ۸۷۶ میلیارد ریال بوده است که تاکنون ۴۰ هزار و ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

در استان تهران نیز برای ۲۲ هزار و ۸۴۲ واحد مسکونی، ۹۵ هزار و ۸۹۹ میلیارد ریال قرارداد منعقد شده که ۵۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

در استان اصفهان نیز برای ۲۰ هزار و ۳۸۹ واحد مسکونی، ۷۰ هزار و ۲۸۶ میلیارد ریال قرارداد منعقد شده که ۴۰ هزار و ۵۰۹ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر