کسری مالی هند به ۷.۰۲ تریلیون روپیه رسید

کسری مالی هند به ۷.۰۲ تریلیون روپیه رسید
کسری مالی هند برای شش ماهه نخست سال مالی که از اول آوریل آغاز شد، ۷.۰۲ تریلیون روپیه بود که ۳۹.۳ درصد از برآورد کل سال است.
کد خبر : ۱۵۶۷۴۸

به گزارش خبرنگار ایبنا و به نقل از رویترز؛ داده‌های دولت هند در رو سه‌شنبه نشان داد کسری مالی هند برای شش ماه اول سال مالی که از اول آوریل آغاز شد، ۷.۰۲ تریلیون روپیه هند (۸۴.۳۵ میلیارد دلار) بود که ۳۹.۳ درصد از برآورد کل سال است.

 

بر اساس این داده ها، درآمد مالیاتی در ماه‌های آوریل تا سپتامبر ۱۱.۶ تریلیون روپیه یا ۴۹.۸ درصد برآورد سالانه بود که بیش از ۱۰.۱۲ تریلیون روپیه در مدت مشابه سال گذشته بود. داده‌ها نشان داد که جمع‌آوری مالیات شرکت‌ها با ۲۰ درصد افزایش سالانه به ۴.۵۱ تریلیون روپیه رسیده است. کل هزینه‌ها در این دوره ۲۱.۱۹ تریلیون روپیه معادل ۴۷.۱ درصد از هدف سالانه بود که بیش از ۱۸.۲۴ تریلیون روپیه در مدت مشابه سال گذشته بود.

 

در شش ماه اول سال مالی، مخارج سرمایه دولت - یا مخارج زیرساخت‌های ساختمانی - ۴.۹۱ تریلیون روپیه یا ۴۹ درصد از هدف سالانه بود که بیش از ۳.۴۳ تریلیون روپیه در مدت مشابه سال قبل بود. هند قصد دارد کسری مالی خود را تا پایان سال مالی جاری تا ۵.۹ درصد از تولید ناخالص داخلی کاهش دهد، سال گذشته این نسبت برابر با ۶.۴ درصد بود.

 

براساس این گزارش هر یک معادل ۸۳.۲۲۵۰ روپیه هند است. 

برچسب ها: هند کسری بودجه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر