لغو ۸۰ درصد پرواز‌های فرودگاه تل‌آویو

لغو ۸۰ درصد پرواز‌های فرودگاه تل‌آویو
به طور متوسط روزانه ۱۰۰ پرواز در فرودگاه بن گوریون فرود می‌آید.
کد خبر : ۱۵۶۹۷۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از آناتول، گزارش وب سایت Secret Flights که پرواز‌ها را ردیابی می‌کند، نشان داد که از زمان آغاز جنگ به طور متوسط ۸۰ درصد در فرودگاه بین المللی بن گوریون در تل آویو اسرائیل کاهش یافته است.

این وب سایت اعلام کرد که به طور متوسط روزانه ۱۰۰ پرواز در فرودگاه بن گوریون در طول جنگ انجام می‌شود، در حالی که در دوره قبل از جنگ ۵۰۰ پرواز معمولی بود.

بیشتر ترافیک هوایی فعلی مربوط به سه حامل اسرائیلی العال، آرکیا و اسرائیل است و اکثر ایرلاین‌های خارجی به دلیل جنگ غزه و افزایش شدید حق بیمه خطوط هوایی پرواز‌های خود را لغو کرده اند.

این سه شرکت هواپیمایی اسرائیلی می‌توانند به پرواز خود ادامه دهند، زیرا توسط شرکت بیمه دولتی اینبال که دارای ضمانت نامه دولتی است، بیمه شده اند.

اما خطوط هوایی اسرائیل به همه مقاصد پرواز نمی‌کنند، زیرا العال همه پرواز‌های خود به دوبلین، مارسی، استانبول، شرم الشیخ و توکیو را به گفته «Secret Flights» متوقف کرده است.

همچنین، برخی از خطوط هوایی خارجی، از جمله خطوط هوایی اتحاد، فلای دبی، و پرنده آبی (لارناکا و آتن) همچنان به پرواز‌های خود در فرودگاه بن گوریون ادامه می‌دهند، اما آن‌ها منظم نیستند.

تخمین زده می‌شود که ۵۰ شرکت هواپیمایی بین المللی و به دنبال آن شرکت‌های هواپیمایی تابعه، تمام پرواز‌های برنامه ریزی شده از اسرائیل و نیز به مقصد اسرائیل را در هفته اول جنگ که در ۷ اکتبر آغاز شد، لغو کردند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر