توافق قطر و بحرین برای احیای پروژه پل زمینی

توافق قطر و بحرین برای احیای پروژه پل زمینی
قطر و بحرین برای احیای پروژه پل زمینی بین دو کشور توافق کردند.
کد خبر : ۱۵۷۴۶۳

به گزارش خبرنگار ایبِنا و به نقل از الجزیره، پس از سال‌ها وقفه، قطر و بحرین اخیراً برای احیای پروژه پل زمینی بین دو کشور، در اقدامی با هدف تسهیل سفر در داخل کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس و دوبرابر کردن حرکت تجارت و سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین دو کشور، توافق کردند. 

پروژه پل قطر-بحرین که برای اولین بار دو دهه پیش معرفی شد و «پل عشق» نام گرفت، یک پروژه ارتباط زمینی بر فراز خلیج فارس به طول حدود ۴۰ کیلومتر است و بحرین را به ساحل شمال غربی قطر متصل می‌کند. 

دو کشور در سال ۲۰۰۸، بنیادی به نام «بنیاد پل بحرین - قطر» تأسیس کردند که اعضای آن شامل مقاماتی از دولت‌های دو کشور می‌شود و روی طرح‌هایی برای ساخت پل و خط راه آهن بین دو کشور کار می‌کنند. 

هدف از این پروژه بهبود و افزایش کارایی عملیات حمل و نقل بین کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس و دو برابر شدن حرکت تجارت و سرمایه گذاری مشترک بین آن‌ها و در نتیجه تقویت اقتصاد و افزایش تنوع آن‌ها است. 

به گفته Fenici، یکی از بزرگترین شرکت‌های پیمانکاری ساخت و ساز در جهان که سال‌ها پیش پل عشق را طراحی کرد، این پل که به ارتفاع ۴۰ متر طراحی شده و به کشتی‌ها اجازه عبور از آب‌های خلیج فارس را می‌دهد، و هزینه ساخت آن ۴ میلیارد دلار است. 

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر