30 آبان 1402 - 10:51

دارایی‌های مازاد دولت از طریق تهاتر به پیمانکاران واگذار می‌شود

دارایی‌های مازاد دولت از طریق تهاتر به پیمانکاران واگذار می‌شود
رییس سازمان خصوصی سازی گفت:برای نخستین‌بار املاک مازاد برای پروژه‌های اولویت‌دار نیمه‌تمام از طریق تهاتر با پیمانکار واگذار میشود.
کد خبر : ۱۵۷۴۹۷

به گزارش ایبنا از وزارت اقتصاد، مالک رحمتی در بیست و دومین جلسه کمیته تخصصی مولدسازی دارایی‌های دولت، اظهار داشت: برای نخستین بار املاک مازاد برای پروژه‌های اولویت‌دار نیمه‌تمام از طریق تهاتر با پیمانکار تخصیص می‌یابد.

وی با بیان اینکه در این روش از ظرفیت بند ۶ ماده ۱۲ آیین‌نامه اجرایی مولدسازی دارایی‌های دولت استفاده شده است، افزود: امروز با رأی اعضای کمیته تخصصی مولدسازی این بسته‌های رونق در استان‌های هرمزگان و گلستان به تصویب رسید که با این تصمیم در اتمام پروژه‌های ۱۶۰ تختخوابی شهرستان میناب استان هرمزگان و اصلاح اراضی کشاورزی سیل گیر استان گلستان تسریع خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: بر اساس قانون هر کدام از این دارایی‌ها یک‌بار برای کشف قیمت از طریق بازار سرمایه به مزایده گذاشته خواهد شد و اگر به فروش نرفت از طریق تهاتر و منوط به آخرین قیمت کارشناس رسمی دادگستری و بر اساس این بسته‌های رونق با پیمانکاران تهاتر می‌شود.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی همچنین در ابتدای جلسه گزارشی از عملکرد استان‌ها در زمینه ارزش افزایی ارائه داد.

بر اساس این گزارش، اصلاح بند ۸ ماده یک و ماده ۱۵ و الحاق ماده ۱۶ آیین‌نامه اجرایی بند (ه) تبصره ۱۸ با مصوبه هیئت وزیران، بررسی دستورالعمل نحوه تنظیم قراردادهای فروش اموال غیرمنقول مازاد دولت، بررسی و تصویب قیمت پایه و شرایط واگذاری املاک مازاد واقع در استان‌های گیلان، مرکزی و یزد، بررسی و تصویب املاک مازاد در ۲ استان هرمزگان و تهران از دیگر مصوبات بیست و دومین جلسه کمیته تخصصی مولدسازی دارایی‌های دولت بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر