بلومبرگ: اسرائیل با کسری بودجه فزاینده‌ای مواجه خواهد شد

بلومبرگ: اسرائیل با کسری بودجه فزاینده‌ای مواجه خواهد شد
خبرگزاری بلومبرگ آمریکا گزارش داد که رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ علیه غزه با کسری بودجه فزاینده‌ای طی دو سال آینده مواجه خواهد شد.
کد خبر : ۱۵۷۶۲۰

به گزارش ایبنا، خبرگزاری بلومبرگ واقع در آمریکا به نقل از یکی از مقامات وزارت دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم طی دو سال آینده با کسری بودجه فزاینده‌ای مواجه خواهد شد که ممکن است به نُه درصد از تولید ناخالص داخلی خود برسد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کسری بودجه رژیم صهیونیستی در اکتبر گذشته به ۲.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی رسید و به گفته مسئول صهیونیست، انتظار می‌رود کل کسری بودجه این رژیم در دو سال آینده به حدود نُه درصد افزایش یابد.

بلومبرگ با اشاره به اینکه جنگ روزانه حدود ۲۶۰ میلیون دلار برای اقتصاد رژیم صهیونیستی هزینه دارد، تاکید کرد که این بیشتر از چیزی است که اسرائیل در زمان شروع جنگ در هفتم اکتبر انتظار داشت.

اداره آمار رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که نرخ بیکاری در ماه اکتبر پس از جنگ غزه به حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی می‌گوید با وجود اینکه نرخ اصلی بیکاری در ماه گذشته در ۳.۴ درصد تثبیت شده است، اما با در نظر گرفتن چیزی که انتظار می‌رود از دست دادن موقت کار باشد، این میزان در ماه اکتبر به ۹.۶ درصد رسید، به گونه‌ای که در ماه اکتبر تعداد افراد بیکار در سرزمین‌های اشغالی ۴۲۸ هزار و ۴۰۰ نفر ثبت شده در حالی که در سپتامبر (شهریور ماه) گذشته این تعداد ۱۶۳ هزار و ۶۰۰ نفر بوده است.

موسسه رتبه‌بندی اس اند پی هم در گزارشی اعلام کرده است، در بحبوحه افزایش خطر‌های ژئوپلتیکی و امنیتی به علت درگیری با حماس، اقتصاد رژیم صهیونیستی در سه ماهه چهارم امسال، پنج درصد کوچک خواهد شد.

بنا بر این گزارش، کاهش فعالیت‌های اقتصادی، کاهش تقاضای مصرف‌کننده و یک فضای بسیار بی‌ثبات سرمایه‌گذاری از دلایل این رکورد شدید اقتصادی برای اسرائیل عنوان شده است.

این گزارش در آستانه آتش‌بس موقت قریب‌الوقوع در غزه منتشر شده است. حماس و کابینه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌های جداگانه از توافق برای آتش‌بس چهار روزه خبر دادند. براساس این توافق مقرر شد ۱۵۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل در ازای رهایی ۵۰ اسیری که در عملیات طوفان الاقصی به اسارت حماس در آمدند، آزاد شوند. توقف درگیری‌ها و ارسال کمک‌های انساندوستانه از دیگر مفاد این آتش بس است.


 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر