20 آذر 1402 - 12:23

خبر خوب برای سهامداران بانک دی/ نیروگاه برق دماوند قیمت‌گذاری شد

خبر خوب برای سهامداران بانک دی  نیروگاه برق دماوند قیمت‌گذاری شد
نیروگاه برق دماوند به عنوان یکی از مهمترین دارایی‌های بانک دی، از سوی هیأت کارشناسان رسمی دادگستری قیمت‌گذاری شد.
کد خبر : ۱۵۸۲۰۷

به گزارش ایبنا، بانک دی با مجوز بانک مرکزی برای واگذاری سهام شرکت تولید نیروی برق دماوند و در راستای اجرای برنامه تحول بانک برای خروج از زیان، با شرایط اخذ ۵ تا ۱۰ درصد نقد و الباقی در قالب عقد تسهیلات با اقساط بلندمدت ۱۰ ساله، ارزش سهام نیروگاه برق دماوند را به قیمت هر سهم ۸۱.۳۳۳ ریال در کدال قرار داد.

این قیمت‌گذاری در حالی است که قیمت تابلو دماوند، امروز ۱۹ آذرماه، حدود ۲۴۰۰ تومان بوده است. به عبارتی قیمت واقعی سهم بیش از ۴ برابر قیمت روی تابلو است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد واگذاری سهام نیروگاه برق دماوند به ارزش ۸۱۳۳ تومانی هر سهم، می‌تواند منتج به شناسایی سود ۱۹۰۰۰ میلیارد تومانی از این محل برای بانک دی شود. سودی که مهمترین خبر برای سهامداران این بانک است.

از طرفی اخیراً لایحه دو فوریتی تأمین مالی صنعت برق از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شد که بر اساس آن و به موجب قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب ۱۳۹۴ دولت باید اعتبار لازم جهت پرداخت مابه‌التفاوت قیمت فروش تکلیفی انرژی برق و انشعاب با قیمت تمام شده و همچنین معافیت‌های قانونی اعمال شده برای هزینه‌های انشعاب را پیش‌بینی و به وزارت نیرو پرداخت کند.

این خبر نیز در صورت تصویب و الحاق این بند به قانون بودجه ۱۴۰۲، یک خبر بسیار خوب برای سهامداران دماوند است به گونه‌ای که می‌توان شاهد رشد افزایش بازدهی و قیمت این سهم باشیم.

همچنین اخیراً بانک دی آگهی مزایده «گروه مالی و اقتصادی» و «کارگزاری دی» را نیز منتشر کرد که بر اساس بررسی‌ها که از محل فروش «گروه مالی و اقتصادی» و «کارگزاری دی» ۳۰۰۰ میلیارد تومان سود خالص نصیب بانک دی می‌شود.

در مجموع، تحلیل‌ها حاکی از آن است که این روز‌ها سهامداران دی، ایستاده بر قله دماوند به نظاره افق‌های روشن دورست سهم دی نشسته‌اند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر