پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با اوراسیا تا ۵ سال آینده

پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با اوراسیا تا ۵ سال آینده
معاون سازمان توسعه تجارت گفت: با توافقنامه تجارت آزاد ۸۷ درصد کد تعرفه کالا‌های تجاری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا صفر می‌شود.
کد خبر : ۱۵۸۶۱۹

به گزارش ایبنا، سیدمحمدصادق قنادزاده، معاون ارتقای کسب‌وکارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت اظهار کرد: بعد از گذشت بیش از سه سال و انجام بیش از ۳۰ دور مذاکره، سند نهایی توافقنامه تجارت آزاد بین ایران و کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا امروز، چهارم دی ماه در حاشیه اجلاس سران این اتحادیه در سن پطرزبورگ روسیه به امضای وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و وزاری تجارت پنج کشور عضو این اتحادیه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه توافقنامه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اوراسیا بعد از تصویب در مجالس کشور‌های امضا کننده قابل اجرا خواهد بود، تصریح کرد: با اجرایی شدن این توافقنامه تعرفه ۸۷ درصد کالا‌های تجاری بین ایران و کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا صفر خواهد شد.

معاون سازمان توسعه تجارت با حضور در یک برنامه تلویزیونی افزود: این توافقنامه نخستین توافقنامه چندجانبه تجارت آزاد ایران بوده که پیش بینی می‌شود با اجرایی شدن آن تجارت ایران با کشور‌های عضو این اتحادیه تا پنج سال آینده به ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار برسد.

قنادزاده همچنین با اشاره به اجرای توافقنامه تجارت ترجیهی ایران و پنج کشور عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: قبل از امضای توافقنامه تجارت آزاد، از سال ۱۳۹۸ توافقنامه تجارت ترجیحی بین ایران و کشور‌های اوراسیا در حال اجرا بوده است. در دو تا سه سال اخیر با اجرایی شدن توافقنامه تجارت ترجیحی، حجم تجارت با کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا دو برابر شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر