تبدیل ایران به قطب باری منطقه با اجرای موافقت‌نامه اوراسیا

تبدیل ایران به قطب باری منطقه با اجرای موافقت‌نامه اوراسیا
رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توسعه روابط حمل و نقل هوایی اعضای اوراسیا، ایران می‌تواند به قطب منطقه در حوزه باری تبدیل شود.
کد خبر : ۱۵۸۶۹۹

به گزارش ایبنا، محمد محمدی‌بخش با اشاره به امضای موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران و اوراسیا افزود: نظر به امضای موافقت‌نامه تجارت آزاد میان کشورمان و کشور‌های عضو اوراسیا، به طور قطع فرصت‌هایی برای توسعه روابط تجاری میان این کشور‌ها فراهم خواهد شد.

وی بیان داشت: در همین راستا، با توجه به موقعیت ژئوپلتیک کشورمان در منطقه و بستر تاریخی برای توسعه حمل و نقل چندوجهی برای تامین نیازمندی‌های حوزه اوراسیا از طریق کشور، امکان ایجاد ظرفیت‌های مناسب برای توسعه روابط حمل و نقل هوایی وجود دارد.

محمدی بخش ادامه داد: همچنین با در نظر گرفتن مزایای پیش‌بینی شده در این موافقت‌نامه برای توسعه روابط تجاری، می‌توان از این فرصت به‌منظور حمل و نقل کالا‌های استراتژیک توسط هواپیما استفاده کرد.

وی گفت: اهمیت دسترسی کشورمان به آب‌های آزاد، این ظرفیت را برای ما فراهم می‌آورد تا امکان انتقال کالا را از کریدور جنوب به شمال داشته باشد و بدین ترتیب با توسعه روابط حمل و نقل هوایی این کشورها، کشورمان می‌تواند به قطب منطقه در حوزه باری تبدیل شود.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: با توجه به توانمندی‌های کشورمان در حوزه‌های فنی، تعمیر و نگهداری و آموزشی در حوزه هواپیمایی و زیرساخت‌های فرودگاهی در سراسر کشور، وجود بستر مناسب همکاری‌های هوایی فرصتی برای این کشور‌ها برای توسعه روابط خود در حوزه حمل و نقل مهیا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: به عبارت دیگر، با توجه به ظرفیت‌های فنی، تعمیر و نگهداری، آموزشی و نیز زیرساخت‌های فرودگاهی، امکان بهره‌مندی از فرصت پیش آمده در جهت توسعه حمل و نقل هوایی می‌تواند مهم و اثرگذار باشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر