هشدار بانک رژیم صهیونیستی به نتانیاهو

هشدار بانک رژیم صهیونیستی به نتانیاهو
بانک اسرائیل به نتانیاهو درباره سال‌های هدر رفته هشدار داد.
کد خبر : ۱۵۹۲۴۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، به گزارش بلومبرگ، امیر یارون، رئیس بانک اسرائیل، آخرین درخواست خود را از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، یک روز قبل از رای گیری دولت در مورد بودجه اصلاح شده سال ۲۰۲۴ انجام داد و خواستار اقدامات مالی جسورانه‌تر برای حمایت از جنگ در نوار غزه شد.

یارون در نامه‌ای که صبح امروز به نتانیاهو و وزیر دارایی‌اش بتسائیل اسموتریچ فرستاد، خواستار تعدیل فوری بودجه برای کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد در دو سال آینده شد.

طبق گزارش بلومبرگ، که نشان می‌دهد برخی از اقداماتی که وی پیشنهاد کرده است چندان مورد استقبال قرار نگرفته و در حال حاضر بعید است که دولت آن‌ها را انجام دهد.
یارون گفت: «انجام فعالیت‌های قوی و قاطع، علی‌رغم همه مشکلات و چالش‌های موجود، موجب تقویت قدرت اقتصادی و مالی اقتصاد اسرائیل و جلوگیری از اتلاف سال‌ها می‌شود».

به گزارش بلومبرگ، درخواست یارون - که اخیراً برای دومین دوره پنج ساله منصوب شد - نشان دهنده آخرین فشار او به بحث در مورد پاسخ مالی پرهزینه به جنگ سه ماهه نوار غزه است که هزینه آن بانک حدود ۲۱۰ میلیارد شکِل (۵۶ میلیارد دلار) تخمین زده می‌شود.

تحلیلی که اخیراً توسط وزارت دارایی منتشر شده است، افزایش ۴۸ میلیارد شکِل (۱۲.۸۴ میلیارد دلار) در مخارج سال ۲۰۲۴ را نشان می‌دهد که در مقایسه با انتظارات پیش از جنگ برای بخش تحت محاصره، ۳۵ میلیارد شکِل (۹.۳۶ میلیارد دلار) کاهش یافته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اگر اصلاحاتی در بودجه امسال صورت نگیرد، کسری بودجه اسرائیل به ۶ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش خواهد یافت.


برنامه‌های مالی تصویب شده در ماه مه گذشته تخمین زدند که بودجه سال ۲۰۲۴ تقریباً ۱۰ درصد کمتر از اندازه فعلی خواهد بود.


امروز، وزارت دارایی اسرائیل فهرست پیشنهادی کاهش هزینه‌های بودجه را منتشر کرد که شامل کاهش ۵ درصدی مخارج در تمام ادارات دولتی و به تعویق انداختن پروژه‌های زیربنایی تا افزایش نظارت بر هزینه‌ها توسط دو سازمان اصلی امنیتی در اسرائیل بود.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر