لغو پرواز هواپیمای بوئینگ به دلیل مشکلات ساخت

لغو پرواز هواپیمای بوئینگ به دلیل مشکلات ساخت
اداره هوانوردی فدرال ۱۷۱ هواپیمای مکس ۹ را از پرواز منع کرد.
کد خبر : ۱۵۹۳۳۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، در تحقیقات اخیر، وال استریت ژورنال نگرانی‌های دیرینه بوئینگ را در مورد شیوه‌های تولید آن نشان داد، که منجر به یک سری مسائل کیفی شد که به سانحه هواپیمای آلاسکا در ۵ ژانویه منجر شد.

این حادثه چالش‌های مرتبط با استراتژی کلی بوئینگ برای برون‌سپاری ساخت هواپیمای خود را برجسته کرد و نگرانی‌های جدیدی را در مورد نظارت بر عملیات ساخت آن ایجاد کرد.

ریشه چالش‌های تولید بوئینگ به مقاله سفید بحث برانگیز ارائه شده توسط مهندس هوافضا جان هارت اسمیت در سال ۲۰۰۱ برمی گردد که در مورد خطرات مرتبط با برون سپاری بیش از حد هشدار داده بود و بر اهمیت کیفیت در محل و پشتیبانی فنی از طرف شرکت سازنده اصلی تاکید می‌کرد.

به گزارش وال استریت ژورنال، علیرغم رویکرد منطقی این مقاله، به نگرانی‌های مطرح شده توجه کاملی نشد.

این در حالی است که بوئینگ ۷۳۷ مکس ۹ خطوط هوایی آلاسکا پس از مشاهده شکاف در بدنه هواپیما مجبور به فرود شد.

این روزنامه ادامه می‌دهد که پس از بیش از دو دهه، بوئینگ با پیامد‌های استراتژی برون سپاری خود مواجه شده است، به طوری که یک سری مسائل کیفی، از جمله سوانح مرگبار مربوط به ۷۳۷ MAX ۸ در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نشان می‌دهد.

او توضیح داد که حادثه اخیر خطوط هوایی آلاسکا، که شامل انفجار در کابین هواپیمای مکس ۹ در اواسط پرواز بود، بررسی دقیق عملیات ساخت بوئینگ را تشدید کرده است.


این روزنامه خاطرنشان می‌کند که یکی از جنبه‌های مهم زنجیره تولید بوئینگ "اسپیریت ایروسیستمز" است که تنها تامین کننده بدنه بسیاری از مدل‌های بوئینگ است. رابطه بین آن‌ها با جنگ بر سر مسائل مربوط به هزینه‌ها و کیفیت خدشه دار شده و سرانجام خارج شدن مدل "مکس" از چرخه تولید و همه گیری ویروس کرونا منجر به فشار بر منابع مالی اسپیریت شد و این امر منجر به اخراج تعداد زیادی از کارگران آن و عدم تخصص در زمان بازگشت مجدد تقاضا شد.

شکایات کارکنان اسپیریت مشکلات تولید و نگرانی‌های کیفیت داخلی را آشکار کرد و سؤالاتی را در مورد ایمنی هواپیما‌های بوئینگ در سراسر جهان ایجاد کرد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر