ورود اروپا به جنگ کریدورهای تجاری برای دور زدن روسیه

ورود اروپا به جنگ کریدورهای تجاری برای دور زدن روسیه
اتحادیه اروپا متعهد شده است که میلیاردها دلار برای یک مسیر تجاری با هدف دور زدن روسیه هزینه کند.
کد خبر : ۱۵۹۸۷۹

به گزارش ایبنا، کمیسیون اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد تا ۱۰ میلیارد یورو (۱۰/۸ میلیارد دلار) برای ایجاد یک کریدور حمل و نقل از آسیای مرکزی به اروپا از طریق قفقاز جنوبی و ترکیه سرمایه‌گذاری کند. هدف دور زدن مسیر عبوری از خاک روسیه است.
 
به نقل از راشاتودی، بر اساس بیانیه منتشر شده توسط کمیسیون اروپا، بروکسل (مقر اتحادیه اروپا) در حال حاضر آماده است تا ۲/۹۷ میلیارد یورو برای این منظور اختصاص دهد. برای تأمین مالی بیشتر، بانک سرمایه‌گذاری اروپا (EIB) تفاهم نامه‌هایی به مبلغ ۱/۴۷ میلیارد یورو با دولت‌های قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان و همچنین بانک توسعه قزاقستان امضا کرده است.
 
بر اساس بیانیه کمیسیون اروپا، این اتحادیه به سرعت در حال تلاش برای یافتن مسیر‌های تجاری جایگزین بین اروپا و آسیا است که بتواند روسیه را دور بزند. انتظار می‌رود بانک بازسازی و توسعه اروپا یادداشت تفاهمی با قزاقستان در رابطه با ایجاد یک خط لوله به ارزش ۱/۵ میلیارد یورو امضا کند.
 
به گزارش ایبنا، مسیر مدنظر اتحادیه اروپا یحتمل همان  کریدور ترانس-کاسپین یا کریدور میانی (MC) است. در این مسیر، محموله‌‌ها از بندر آکتائو در قزاقستان به بندر باکو در آذربایجان از طریق دریا حمل می‌شود و سپس از طریق گرجستان و ترکیه به صورت زمینی به اروپا صادر می‌شوند.
 
 کریدور میانی برای دور زدن روسیه
کریدور میانی برای دور زدن روسیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر