جریمه سنگین برای یک بانک انگلیسی

جریمه سنگین برای یک بانک انگلیسی
انگلیس بانک HSBC را به دلیل عدم حمایت از سپرده‌ها جریمه کرد.
کد خبر : ۱۵۹۹۱۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از آناتول، سازمان نظارتی احتیاطی بریتانیا، وابسته به بانک مرکزی انگلستان اعلام کرد که بانک HSBC را به دلیل «شکست عمده در حفاظت از سپرده‌های مشتریان در صورت سقوط بانک» ۷۳ میلیون دلار جریمه کرده است.

این نهاد در بیانیه‌ای اعلام کرد که این جریمه پس از جریمه ۱۰۵ میلیون دلاری بانک کردیت سوئیس که در ژوئیه گذشته و کمی قبل از فروپاشی آن اعمال شد، دومین جریمه بزرگی است که تاکنون اعمال شده است.


این نهاد همچنین اشاره کرد که HSBC قوانینی را نقض می‌کند که بر اساس این قوانین، اطمینان حاصل می‌شود رگولاتور‌ها اطلاعات لازم را برای محافظت از سپرده گذاران در زمانی که بانک‌ها در معرض احتمال سقوط قرار می‌گیرند، در اختیار دارند.


این نهاد افزود: «تخلفات بانک HSBC بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲ رخ داده و شامل شناسایی دقیق سپرده‌های واجد شرایط حمایت تحت برنامه بریتانیا است که سپرده‌های بانکی را تا سقف ۸۵ هزار پوند استرلینگ (۱۰۷۸۰۰ دلار) برای افراد تضمین می‌کند.»

در این بیانیه به نقل از سام وودز، مدیر اجرایی رگولاتوری آمده است: «شکست‌های جدی در این مورد در هدف محوری ایمنی و سلامت هیئت رقابت مالی قرار دارد. این بسیار مهم است که همه بانک‌ها از الزامات آمادگی حل و فصل ما پیروی کنند.»

این مقام گفت که HSBC ضمن همکاری با تحقیقات، با حل و فصل پرونده موافقت کرد. بدون این همکاری، جریمه به ۹۶.۵ میلیون پوند (۱۲۲.۴ میلیون دلار) می‌رسید.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: انگلیس جریمه بانک
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر