عصبانیت سناتور‌های آمریکایی از فروش نفت ایران

عصبانیت سناتور‌های آمریکایی از فروش نفت ایران
سناتور‌های آمریکایی با عصبانیت از فروش نفت ایران از جو بایدن خواسته اند تا تحریم‌های نفتی علیه ایران را تشدیدکند.
کد خبر : ۱۵۹۹۸۰

به گزارش ایبنا، تارنمایی جوئیس اینسایدر روز پنجشنبه به وقت محلی در گزارشی نوشت: این قانونگذاران در نامه خود به روابط نفتی ایران و چین که ادعا می‌کنند شریان اصلی اقتصاد ایران است، توجه خاص کرده اند.

در این نامه برغم تکذیب مقامات جمهوری اسلامی ایران آمده است: «در پی حملات تروریستی ۷ اکتبر و حملات متعاقب آن توسط نیرو‌های وابسته به ایران به نیرو‌های آمریکا در خاورمیانه، ما از شما می‌خواهیم برای جلوگیری از صادرات پرسود نفت ایران برای تامین مالی ترور، سخت‌تر تلاش کنید.»

این سناتور‌های آمریکایی در ادامه ادعا‌های خود آورده اند: «این صادرات یک راه حیاتی برای حفظ و گسترش حمایت ایران از گروه‌های تروریستی است که هدف آن‌ها آسیب رساندن به منافع آمریکا در خاورمیانه و نابودی متحد ما، اسرائیل است.»

به گزارش جوئیش اینسایدر، قانونگذاران به طور خاص از دولت آمریکا خواستند تا تحریم‌های بیشتری را علیه کشتی‌های حامل نفت ایران و همچنین بنادر و پالایشگاه‌هایی که این نفت را فرآوری می‌کنند اعمال کند. عمده صادرات نفت ایران توسط چین خریداری می‌شود.

در این نامه به دو لایحه از جمله قانون کشتیرانی و قانون توقف فناوری اطلاعات اشاره شده است که هر دو به دنبال اعمال تحریم‌های اضافی علیه چین برای خرید نفت ایران هستند و از دولت آمریکا می‌خواهند تا «درحالی که کنگره در نظر دارد این دو لایحه را تصویب کند، از همه منابع موجود برای اجرای فعالانه این تحریم‌ها استفاده کند.»

این نامه توسط ۱۸ قانونگذار آمریکایی امضا شده است که پنج تن از آن‌ها دموکرات هستند. یک گروه دو حزبی متشکل از ۶۲ عضو مجلس نمایندگان آمریکا نیز اوایل این هفته نامه مشابهی را به دولت بایدن ارسال کردند.

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر