18 بهمن 1402 - 11:31
پاسخ رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به یک ادعا:

افزایش نرخ ارز با هدف رفع کسری بودجه منطقی نیست

افزایش نرخ ارز با هدف رفع کسری بودجه منطقی نیست
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت ادعا‌هایی مبنی بر افزایش نرخ ارز با هدف رفع کسری بودجه را منطقی ندانست.
کد خبر : ۱۶۰۱۹۸

به گزارش ایبنا، سپهر خلجی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان این‌که «دولت لایحه بودجه را بر اساس توانمندی کشور داده است»، اگر بیشتر از این به بودجه باری اضافه شود، طبیعی است که بدهکاری ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اضافه بار به بودجه افزوده شده که اکنون مذاکره در حال انجام است و امیدواریم طوری تدبیر شود که هم شاکله بودجه عوض نشود و هم کسری بودجه ایجاد نشود، زیرا کسری بودجه موجب تورم خواهد شد و آثار آن در سال بعد گریبان مردم را خواهد گرفت. دولت می‌گوید باید منابع وجود داشته باشد تا هزینه کند، اما اگر منابع نباشد، نمی‌توان هزینه کرد و کسری ایجاد می‌شود. باید همه دستگاه‌های متوجه اهمیت کسری بودجه شوند. یکی از افتخارات دولت این بوده است که در دو سال گذشته، بودجه با کسری مواجه نشده است.

وی درباره این‌که گفته می‌شود امسال کسری بودجه داریم، گفت: امسال هنوز به پایان نرسیده است و در آخر سال گزارش را رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌دهد. گزارش آن را اعلام می‌کنیم.

خلجی همچنین در پاسخ به برخی ادعا‌ها مبنی بر افزایش نرخ ارز با هدف رفع کسری بودجه گفت: این کار منطقی نیست و هیچ دولتی این کار را نمی‌کند. افریاش قیمت‌ها هزار عارضه دیگر ایجاد می‌کند. همه تلاش دولت هم بر کاهش قیمت‌هاست. توضیحات فنی را رییس بانک مرکزی داده است و هیچ بنایی برای این کار وجود ندارد.

 

منبع: ایسنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر