24 بهمن 1402 - 15:00
عضو اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد؛

کاهش نوسانات بازار ارز با عرضه شمش طلا در مرکز مبادله

کاهش نوسانات بازار ارز با عرضه شمش طلا در مرکز مبادله
بانک مرکزی هر چقدر به سمت اقداماتی مثل عرضه شمش طلا گام بردارد، تاثیر بیشتری بر بازار ارز و طلا خواهد داشت.
کد خبر : ۱۶۰۳۶۳

محسن احتشام، عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا در خصوص تاثیر عرضه شمش طلا در مرکز مبادله ایران بر بازار ارز اظهار کرد: به طور قطع مدیریت صحیح بانک مرکزی در خصوص عرضه شمش طلا توانست تا حد مطلوبی بر قیمت ارز نیز تاثیرگذار باشد. این در حالیست که بانک مرکزی با مشکلات و محدودیت‌های مختلف داخلی و بین المللی مواجه است، اما به هر حال توانست عرضه شمش طلا توسط مرکز مبادله را به خوبی اجرایی و مدیریت کند و تاثیر خوبی بر بازار ارز و طلا بگذارد.

وی با اشاره به استقبال صادرکنندگان برای رفع تعهد ارزی با نرخ مطلوب‌تر گفت: بی تردید هر چقدر محدودیت‌های پیش روی فعالان اقتصادی و صادرکنندگان کاهش یابد، شاهد ورود ارز بیشتری به کشور خواهیم بود و به تبع آن بازار ارز نیز توسط بانک مرکزی بهتر کنترل و مدیریت خواهد شد.

این صادرکننده و فعال اقتصادی با تاکید بر تاثیر توازن عرضه و تقاضا و ثبات بازار طلا در روند ثبات بازار ارز افزود: معتقدم بانک مرکزی هر چقدر به سمت اقدامات مشابه عرضه شمش طلا گام بردارد، می‌تواند اثرگذاری بیشتری بر بازار ارز و طلا داشته باشد.

احتشام در پایان تاکید کرد: هر چند تنش‌های منطقه‌ای و بین المللی تاثیر زیادی بر نوسانات بازار ارز و سکه و طلا می‌گذارد، اما برنامه‌های مدون و اجرایی بانک مرکزی مثل تامین تمام نیاز‌های ارزی مردم و تجار در مرکز مبادله ایران و عرضه شمش طلا نیز می‌تواند تا حد قابل توجهی نوسانات بازار را کاهش دهد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر