آیا دونالد ترامپ در خطر ورشکستگی است؟

آیا دونالد ترامپ در خطر ورشکستگی است؟
ترامپ به مدت ۳ سال اجازه فعالیت هیچ تجارتی در ایالت نیویورک را نخواهد داشت.
کد خبر : ۱۶۰۵۷۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، به دنبال حکم جریمه هنگفتی که یک قاضی در نیویورک برای دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده صادر کرد، روزنامه سوئیسی لوتان گزارشی در مورد عواقبی که ممکن است برای او پیش بیاید منتشر کرد.

در این گزارش این سوال مطرح شد که آیا ترامپ - کاندیدای جمهوری‌خواه و تاجر - ممکن است پس از محکوم شدن به جریمه ۳۵۵ میلیون دلاری به دلیل افزایش ارزش دارایی‌هایش، با ورشکستگی مواجه شود. این گزارش همچنین سوالات دیگری را در مورد نفوذ سیاسی و روند محاکمه مطرح کرد.

گزارش لوتان توسط روزنامه‌نگار سیمون پتیت می‌گوید که یک قاضی آمریکایی در نیویورک، دونالد ترامپ را به دلیل افزایش ارزش دارایی‌هایش جریمه ۳۵۵ میلیون دلاری کرده است.

تخمین زده می‌شود که مجموع جریمه - با احتساب بهره - ۴۵۰ میلیون دلار باشد. علاوه بر این:


دونالد ترامپ به مدت ۳ سال و پسرانش اریک و دونالد جونیور به مدت ۲ سال اجازه فعالیت در ایالت نیویورک را ندارند.
وراث هر کدام ۴ میلیون دلار جریمه شدند.

یک قاضی به حسابرسان خارجی دستور داد تا بر عملیات سازمان ترامپ که بر امپراتوری املاک رئیس جمهور سابق نظارت دارد نظارت کنند.

بر اساس این گزارش، نامزد کاخ سفید از محل اقامت خود در مار-آ-لاگو فلوریدا اعلام کرد که به این حکم اعتراض خواهد کرد.

این روش - به گفته لوتان - ممکن است ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشد. اما این بدان معنا نیست که دونالد ترامپ در این مدت مجبور به پرداخت جریمه نخواهد بود.

در عوض، این مبلغ - که بیش از ۱۰ درصد از ثروت میلیاردر را نشان می‌دهد - باید به جریمه ۸۳.۳ میلیون دلاری اعمال شده علیه ترامپ برای تجاوز جنسی به نویسنده آی جین کارول در دهه ۱۹۹۰ و سپس بدنام کردن او اضافه شود.

سایمون پتیت می‌گوید علیرغم این کاهش‌های مالی، ترامپ و امپراتوری املاک و مستغلات او با تهدید ورشکستگی مواجه نیستند. رئیس جمهور سابق هنوز هم می‌تواند برخی از املاک، ساختمان‌های لوکس و زمین‌های گلف خود را در ایالات متحده و سراسر جهان بفروشد.

این روزنامه‌نگار اضافه می‌کند که به لطف این قدرت املاک و مستغلات - ترامپ می‌تواند پول قرض کند، اما یک قاضی در نیویورک حکم داد که سازمان ترامپ دیگر نمی‌تواند به مدت ۳ سال در ایالت نیویورک وام بگیرد که این امر عملکرد آن را پیچیده می‌کند.

این گزارش می‌گوید که مهم‌ترین خطر برای دونالد ترامپ، کمبود پول نقد و به‌ویژه پرداخت صورت‌حساب‌های وکالتش است.

بر اساس داده‌های کمیسیون نظارت بر هزینه‌های انتخابات فدرال که توسط آسوشیتدپرس تحلیل شده است، دونالد ترامپ در دو سال گذشته ۷۶ میلیون دلار برای دفاع از خود در دادگاه هزینه کرده است.

علاوه بر این، این گزارش در مورد تأثیر سیاسی این محکومیت صحبت کرده و گفته است: "این اعتقاد مطمئناً بر هویت نامزدی که همیشه با تصویر خود به عنوان یک میلیاردر موفق بازی کرده است، تأثیر می‌گذارد. اما دلیلی وجود ندارد که این عقب نشینی قانونی اخیر باعث ایجاد شک و تردید در بین هواداران وی شود. "

وی افزود: تقریباً مسلم است که دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان خواهد شد. با این حال، تأثیر مشکلات حقوقی رئیس جمهور سابق احتمالاً بر رای دهندگان مستقل منفی‌تر خواهد بود که می‌تواند تعادل را در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آینده به هم بزند.

نویسنده: اصغر علي کرمي
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر