افزایش چشمگیر ذخایر گاز ثابت شده در میدان جافوره

افزایش چشمگیر ذخایر گاز ثابت شده در میدان جافوره
عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، از افزایش قابل توجه ذخایر گاز و میعانات گازی در میدان غیرمتعارف «الجافوره» خبر داد.
کد خبر : ۱۶۰۷۵۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، عبدالعزیز بن سلمان فاش کرد شرکت نفت عربستان سعودی «آرامکو» توانسته است مقادیر زیادی به ذخایر قطعی گاز و میعانات گازی در میدان غیرمتعارف جافوره اضافه کند.

بر اساس بیانیه وزارت انرژی عربستان سعودی در روز یکشنبه، مقادیر تایید شده اضافی بالغ بر ۱۵ تریلیون فوت مکعب استاندارد گاز و دو میلیارد بشکه میعانات گازی است.

با این افزایش، مقادیر منابع میدان جافوره اکنون تقریباً ۲۲۹ تریلیون فوت مکعب استاندارد گاز و ۷۵ میلیارد بشکه میعانات تخمین زده می‌شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: این دستاورد در نتیجه به کارگیری بالاترین استاندارد‌های بین المللی در برآورد و توسعه منابع هیدروکربنی برای اطمینان از بهره برداری مناسب حاصل شده است.

عربستان سعودی - یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت در جهان - به دنبال افزایش اتکا به گاز طبیعی در ترکیب انرژی مورد استفاده در تولید برق به جای سوخت مایع است، به طوری که تا سال ۲۰۳۰ گاز و منابع انرژی تجدیدپذیر هر کدام تقریبا ۵۰ درصد از ترکیب انرژی برای تولید برق را تشکیل می‌دهند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: نفت گاز عربستان
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر