با استناد به اتاق بازرگانی بریتانیا (BCC)

ضربه مرگبار یمن به اقتصاد انگلیس

ضربه مرگبار یمن به اقتصاد انگلیس
حدود ۱۵ درصد از حمل و نقل تجاری جهان از طریق دریای سرخ انجام می‌شود که سریع‌ترین مسیر از آسیا به اروپا است.
کد خبر : ۱۶۰۸۰۹

به گزارش ایبنا، تحقیقات جدید اتاق بازرگانی بریتانیا (BCC)  مقیاس تأثیرات ناشی از اختلال کشتیرانی در دریای سرخ بر مشاغل بریتانیا را نشان داده است.  بالغ بر ۱۰۸۷ کسب و کار در آخرین نظرسنجی چشم انداز کسب و کار اتاق بازرگانی بریتانیا به صورت آنلاین بین ۱۵ ژانویه و ۹ فوریه شرکت کردند. تقریباً دو-پنجم (۳۷ ٪) از تمام مشاغل و شرکت‌های مورد تحقیق در این بررسی گفته‌اند که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

 

مسائل ذکر شده توسط شرکت‌ها شامل افزایش هزینه (نظیر افزایش ۳۰۰ درصدی برای کرایه کانتینر) و تاخیر‌های لجستیکی است که سه تا چهار هفته به زمان تحویل اضافه کرده است. شرکت‌ها همچنین می‌گویند که بحران دریای سرخ باعث ایجاد اثرات مانند کمبود قطعات در خطوط تولید شده است.

 

بیش از نیمی (۵۵ درصد) از صادرکنندگان انگلیسی می‌گویند که تحت تأثیر اختلال در کشتیرانی در دریای سرخ قرار گرفته اند. بیش از نیمی (۵۳ ٪) از تولید کنندگان و شرکت‌های خدمات تجاری به مصرف کننده (B2C نظیر خرده فروشان) نیز می‌گویند که تحت تأثیر قرار گرفته اند.

 

با استناد به کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل، حجم تجارت از طریق کانال سوئز به عنوان نقطه اتصال دریای سرخ به دریای مدیترانه  حدود ۴۲% کاهش یافته است.

 

به گزارش ایبنا،  دولت یمن نوامبر ۲۰۲۳ میلادی در پاسخ به نسل‌کشی اسرائیل در غزه و در پشتیبانی از مردم فلسطین، عبور تمام کشتی‌های وابسته به «اسرائیل» یا دارای پیوند با آن را از طریق دریا‌های سرخ و عرب به سمت کانال سوئز ممنوع کرد. عبور برای کشتی‌های سایر کشورهای جهان آزاد است اما آمریکا و انگلیس اشد مساعی خود را به کار بستند تا بحران دریای سرخ را جهانی معرفی کنند. بر همین اساس، دست به حملات هوایی علیه یمن زده‌اند که البته، با پاسخ قاطع دولت یمن مواجه شدند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر