شورش نفتی در برابر ترامپ آرژانتین!

شورش نفتی در برابر ترامپ آرژانتین!
تعدادی از استان‌های نفت‌خیز آرژانتین دولت خاویار مایلی را تهدید کرده‌اند که عرضه نفت را متوقف خواهند کرد.
کد خبر : ۱۶۰۸۱۳

به گزارش ایبنا، «بوئنوس آیرس هرالد» گزارش داد که استان‌های تولیدکننده اصلی نفت در آرژانتین تهدید کرده‌اند که اگر رئیس‌جمهور خاویر مایلی برنامه کاهش بودجه و عدم پرداخت میلیاردها درآمد مالیاتی فدرال را ادامه دهد، عرضه نفت به بقیه نقاط این کشور را قطع خواهند کرد.

 

به نقل از راشاتودی، دولت خاویر مایلی به طور غیرقانونی ۱۳/۵ میلیارد پزو (۱۵/۳ میلیون دلار) از درآمد مالیاتی ماهانه دولت فدرال به «چوبوت» استان اصلی تولید کننده نفت خام از منطقه پاتاگونیا را نگه داشته است. منطقه «پاتاگونیا» در جنوب آرژانتین و قاره آمریکای جنوبی محل تولید عمده نفت این کشور است.

 

فرمانداران استان‌های تولیدکننده نفت آرژانتین نیز از فرماندار چوبوت در تهدید به توقف عرضه نفت حمایت کردند. «خاویار مایلی» رئیس جمهور آرژانتین نیز در ایکس تهدید کرد که هر کس مانع تامین انرژی می‌شود به دو سال زندان محکوم می‌شود.

 

دولت جدید آرژانتین به عنوان بخشی از طرح ریاضت اقتصادی اعلام کرد که یارانه شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات حمل‌ونقل در سراسر کشور را کاهش می‌دهد که این اقدام می‌تواند قیمت حمل‌ونقل عمومی را در سراسر آرژانتین افزایش دهد. دولت آرژانتین همچنین آنچه بودجه یا تامین مالی اختیاری (discretionary funding) شماری از استان‌های این کشور نامیده می‌شود را تا ۹۸% کاهش داده است. این وجوه علاوه بر درآمد مالیاتی بود که از دولت مرکزی دریافت می‌کردند.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر