18 اسفند 1402 - 15:00
در گفت‌وگو با ایبِنا مطرح شد؛

حرکت به سمت ثبات اقتصادی عامل جذب سرمایه است/ لزوم تداوم سیاست تثبیت

حرکت به سمت ثبات اقتصادی عامل جذب سرمایه است  لزوم تداوم سیاست تثبیت
پیش‌بینی پذیری اقتصاد به این دلیل مهم است که در میزان شکل، کیفیت و ساختار سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصاد اثرگذار است.
کد خبر : ۱۶۰۹۵۷

علی قنبری؛ عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به اهمیت ثبات اقتصادی و اثراتی که بر مقوله سرمایه گذاری در اقتصاد به جا می‌گذارد، گفت: یکی از مهمترین فعالیت‌های بانک مرکزی در یکسال گذشته تمرکز بر موضوع ثبات اقتصادی و پیش بینی پذیر کردن اقتصاد بوده است، چرا که اقتصاد پیش بینی پذیر مورد توجه فعالان اقتصادی است.

 

وی در این باره یادآور شد: پیش بینی پذیری اقتصاد به این دلیل حائز اهمیت است که در میزان شکل، کیفیت و ساختار سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف اقتصاد اثرگذار است. ضمن اینکه کشور‌های توسعه یافته نیز برنامه‌ها و سیاست‌هایی که ثبات اقتصادی را هدف قرارمی‌دهد، دنبال می‌کنند.

 

این تحلیلگر اقتصادی یادآور شد: پیش بینی پذیر بودن اقتصاد بسیار مهم است چرا که زمینه جلب سرمایه‌ها اعم از داخلی و خارجی فراهم می‌شود و به همین دلیل بانک مرکزی به عنوان سیاستگذار پولی و ارزی حرکت به سمت ثبات ارزی واقتصادی را برای جلب سرمایه‌ها مد نظر قرار داده است.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس یادآور شد: در صورتی که اقتصاد تهی از ثبات باشد نه تنها رشدی اتفاق نمی‌افتد بلکه درآمد مردم هم افزایش نمی‌یابد؛ بنابراین تداوم سیاست تثبیت اقتصادی بسیار حائز اهمیت است و باید تلاش کرد در این مسیر به برنامه‌هایی که ثبات را عملی‌تر می‌کنند بیشتر بها داده شود.

 

قنبری معتقد است: از جمله تبعات اقتصاد بی‌ثبات پیش‌بینی‌ناپذیر، گسترش فقر وناترازی در اقتصاد است و به همین دلیل حرکت بر مبنای سیاست‌های درپیش گرفته شده از سوی بانک مرکزی برای تحقق ثبات اقتصادی بسیار لازم و در خور تامل است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر