برنامه بایدن برای افزایش مالیات شرکت‌ها و ثروتمندان

برنامه بایدن برای افزایش مالیات شرکت‌ها و ثروتمندان
رئیس‌جمهور آمریکا خواستار افزایش نرخ مالیات شرکت‌ها شد و گفت که می‌خواهد بر میلیاردر‌ها مالیات اعمال کند که می‌تواند به ۲۵ درصد برسد.
کد خبر : ۱۶۱۱۱۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، رئیس جمهور جو بایدن در سخنرانی خود در مورد وضعیت اتحادیه، اقتصاد "پررونق" ایالات متحده را ستود و خواستار افزایش مالیات شرکت‌ها و مالیات بر میلیاردر‌ها شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از بایدن (۸۱ ساله)، نامزد دومین دوره ریاست جمهوری، در سخنرانی خود با تمجید از عملکرد اقتصادی وی گفت که کل جهان به اقتصاد ایالات متحده «غبطه می‌خورند».

بایدن با اشاره به همه‌گیری کووید ۱۹ که بر بزرگترین اقتصاد جهان تأثیر زیادی گذاشت، گفت: «من اقتصادی را به ارث بردم که در آستانه فروپاشی بود» و خاطرنشان کرد: «۱۵ میلیون شغل در ۳ سال ایجاد شد و این عدد، یک رکورد است.»

رئیس جمهور آمریکا همچنین خاطرنشان کرد که «نرخ بیکاری کمترین میزان در ۵۰ سال اخیر است».

اما این آژانس نشان می‌دهد که بایدن با رای دهندگانی روبرو است که ممکن است به دلیل افزایش مداوم قیمت‌ها با این اعداد متقاعد نشوند؛ و این امر او را بر آن داشت تا بر بهبود دسترسی به مسکن تمرکز کند.

در حالی که سیستم مراقبت‌های بهداشتی برای افراد بالای ۶۵ سال در ایالات متحده در حال مذاکره در مورد قیمت برخی از درمان‌ها است، رئیس جمهور خواستار کاهش قیمت ۵۰۰ دارو در یک دهه آینده برای صرفه جویی در هزینه مالیات دهندگان شد.

رئیس‌جمهور دموکرات همچنین خواستار افزایش نرخ مالیات شرکت‌ها شد و گفت که می‌خواهد بر میلیاردر‌ها مالیات اعمال کند که می‌تواند به ۲۵ درصد برسد.

بایدن گفت: زمان آن فرا رسیده است که حداقل مالیات شرکت‌ها به حداقل ۲۱ درصد افزایش یابد تا همه شرکت‌های بزرگ بتوانند در نهایت پرداخت سهم خود را آغاز کنند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر