مارکر: تداوم جنگ غزه کرکره مغازه‌های بیش‌تری در اسرائیل را پایین آورد

مارکر: تداوم جنگ غزه کرکره مغازه‌های بیش‌تری در اسرائیل را پایین آورد
رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در نتیجه جنگ غزه راه اندازی مغازه‌ و مشاغل کوچک در سرزمین‌های اشغالی دچار افول شدیدی است.
کد خبر : ۱۶۱۲۷۳

به گزارش ایبنا؛ روند افتتاح مغازه‌ها و مشاغل کوچک در سرزمین‌های اشغالی در سه ماهه آخر سال گذشته به دلیل جنگ غزه حدود ۲۰ درصد به طور سالانه نسبت به سه ماهه مشابه سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.


روزنامه عبری زبان مارکر پیش‌بینی کرده است که با تداوم جنگ غزه طی ماه‌های آتی موج گسترده‌ای از تعطیلی مغازه‌ها و مشاغل کوچک به راه خواهد افتاد.


این روزنامه اقتصادی با اشاره به اینکه بسیاری از این مغا‌ه داران در نیرو‌های ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی خدمت می‌کنند، افزود: بسیاری از آن‌ها پس از بازگشت از دوره طولانی مدت سربازی مجبور به تعطیلی مغازه‌های خود برای کاهش خسارت مالیشان خواهند شد.

 

به گزارش مارکر - ضمیمه اقتصادی روزنامه هاآرتص - تعداد مغازه‌های جدید و کسب و کار‌های کوچکی که در سه ماهه آخر سال گذشته افتتاح شدند به حدود ۲۱ هزار واحد تجاری رسید در حالی که در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۲، ۲۶ هزار کسب و کار افتتاح شد.


تازه‌ترین داده‌های منتشر شده توسط اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی افزایش نرخ بیکاری در سرزمین‌های اشغالی را نشان داده و تعداد افراد بیکار در ژانویه گذشته ۱۱ هزار نفر افزایش یافته و نرخ بیکاری از ۳.۱ درصد در دسامبر ۲۰۲۳ به ۳.۴ درصد در ژانویه گذشته رسید.


بر اساس این آمار از بین صهیونیست‌هایی که در ژانویه گذشته در مرخصی بدون حقوق یا غیبت از کار بودند، ۳۷ درصد در جمع سربازان ذخیره جنگ علیه غزه هستند.


رژیم صهیونیستی پس از آغاز جنگ خود در نوار غزه در اکتبر گذشته، نزدیک به ۴۰۰ هزار نیروی ذخیره را برای خدمت فراخواند که در نتیجه آن فعالیت و درآمد بسیاری از شرکت‌ها کاهش یافت و برخی شرکت‌ها را تا ورشکستگی کشاند. داده‌های رسمی نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در ماه‌های گذشته به حدود ۸۰ هزار اسرائیلی مرخصی بدون حقوق اعطا کرده است.

برچسب ها: اسرائیل جنگل غزه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر