13 فروردين 1403 - 13:27
مجتبی یوسفی در گفتگو با ایبنا:

بازار ارز در سال ۱۴۰۲ به‌خوبی مدیریت شد/ امکان تحقق کاهش تورم به کانال ۲۰درصد

بازار ارز در سال ۱۴۰۲ به‌خوبی مدیریت شد  امکان تحقق کاهش تورم به کانال ۲۰درصد
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در یکسال گذشته شاهد اتفاقات امنیتی مختلفی در منطقه بودیم که مسائل اقتصادی را تحت تاثیر خود قرار داد.
کد خبر : ۱۶۱۷۰۱

مجتبی یوسفی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایبنا گفت: ما در یک سال گذشته بویژه زمستان ۱۴۰۲ شاهد اتفاقات امنیتی مختلفی در سطح منطقه بودیم که مسائل اقتصادی، کشورهای منطقه و اقتصاد جهانی را تحت تاثیر خود قرار داد. اتفاقاتی همچون  عملیات طوفان الاقصی، جنگ یمن، سوریه و ... که بر اقتصاد و بازار ما برخلاف پیش‌بینی‌ها تاثیراتی حداقلی داشت.


وی اظهار داشت: اگرچه در وقوع تنش‌های منطقه قیمت ارز در کشور حدود ۱۰ تا ۱۵درصد افزایش می‌یافت، اما اولاً این افزایش قیمت‌ها بسیار اندک بود و دیگر اینکه پس از چند روز سیر نزولی قیمت ارز در کشور آغاز می‌شد. این کنترل نوسانات در سایه مدیریت خوب بانک مرکزی بر بازار ارز محقق شد. با برنامه‌ریزی درست و تامین ارز مورد نیاز متقاضیان از کانال‌های رسمی و شفافیت در این حوزه ما شاهد کمتر شدن نوسانات در بازار ارز بودیم.


یوسفی خاطرنشان کرد: ما فراموش نکرده‌ایم که در سال‌های گذشته و در زمان دولت قبل با یک اظهار نظر مقام آمریکایی قیمت ارز در ایران افزایش می‌یافت و پایین هم نمی‌آمد.


وی افزود: از سوی دیگر نوسانات قیمت در بازار ارز در سال‌های قبل به اندازه‌ای شدید بود که تمام بازار‌های کشور در اندک زمانی تحت تاثیر این نوسانات شدید دچار تلاطم می‌شد. امروز با مدیریت مناسب بانک مرکزی بر بازار ارز دیگر ما شاهد این نوسانات نیستیم و بازار ارز کشور ما به آن درجه از ثبات رسیده که نه تنها اظهار نظر مقامات آمریکایی بلکه توطئه‌های امنیتی آن‌ها در سطح منطقه نیز نمی‌تواند بازار ارز ما را دچار تلاطم های سالهای قبل کند.

 

یوسفی در پایان با اشاره به کنترل قابل توجه نرخ رشد نقدینگی در سال ۱۴۰۲ گفت: اگر دولت ذیل سیاست تثبیت در سال جدید نیز، به کنترل نقدینگی و نرخ ارز ادامه دهد، تحقق کاهش نرخ تورم به کانال ۲۰درصدی هدف‌گذاری شده قابل دسترس خواهد بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر