13 فروردين 1403 - 10:30

روسیه وارد فهرست پنج اقتصاد با سریع‌ترین رشد در گروه ۲۰ شد

روسیه وارد فهرست پنج اقتصاد با سریع‌ترین رشد در گروه ۲۰ شد
بر اساس تجزیه و تحلیل اسپوتنیک از داده‌های منتشر شده توسط خدمات ملی آمار، روسیه به پنجمین اقتصاد G ۲۰ با رشد سریع تبدیل شد.
کد خبر : ۱۶۱۷۸۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، بر اساس تجزیه و تحلیل اسپوتنیک از داده‌های منتشر شده توسط خدمات ملی آمار، روسیه در سال ۲۰۲۳ به پنجمین اقتصاد با رشد سریع G۲۰ تبدیل شد.

اقتصاد روسیه ۳.۶ درصد رشد کرد که به طور کامل کاهش ۱.۲ درصدی در سال ۲۰۲۲ را جبران کرد.

اقتصاد هند توسعه یافته‌ترین بود، زیرا رشد آن از ۷.۲ درصد به ۷.۳ درصد رسید، پس از آن چین با رشد ۵.۲ درصدی پس از ۳ درصد در سال قبل قرار گرفت.

اندونزی با رشد ۵.۳ درصدی تولید ناخالص داخلی این کشور در مقایسه با ۵.۱ درصد در سال ۲۰۲۲، در رتبه سه قرار دارد و رشد اقتصادی ترکیه از ۵.۵ درصد به ۴.۵ درصد در سال گذشته کاهش یافته است.

علاوه بر روسیه، چین و هند، رشد تولید ناخالص داخلی در میان کشور‌های گروه ۲۰ در ایالات متحده به ۲.۵ درصد از ۱.۹ درصد در سال قبل و در ژاپن به ۱.۹ درصد از ۱ درصد افزایش یافت.

چند روز پیش، روزنامه بریتانیایی اکونومیست در گزارشی از اقتصاد روسیه که در طول دو سال گذشته از آغاز جنگ در اوکراین مکرراً انتظارات بدبینانه را زیر پا گذاشته است، صحبت کرد.

صندوق بین المللی پول پیشتر اعلام کرده بود اقتصاد روسیه در سال ۲۰۲۴ به میزان ۲.۶ درصد، یعنی بیش از دو برابر رشد ۱.۱ درصدی تولید ناخالص داخلی که در اکتبر به دست آورد، رشد خواهد کرد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: روسیه اقتصاد هند
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر