14 فروردين 1403 - 13:27
پس از شکست حزب عدالت در انتخابات شهرداری های ترکیه؛

اردوغان متعهد به ادامه اجرای برنامه اقتصادی خود شد

اردوغان متعهد به ادامه اجرای برنامه اقتصادی خود شد
اردوغان نسبت به مشاهده نتایج مثبت اقتصادی در نیمه دوم سال ابراز خوش بینی کرد.
کد خبر : ۱۶۱۸۱۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، علیرغم شکست غیرمنتظره در انتخابات سراسری این کشور، بر تعهد خود برای پیشبرد اجرای برنامه اقتصادی خود تاکید کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، حزب حاکم عدالت و توسعه اردوغان اداره چندین شهر اصلی شهر از جمله استانبول و آنکارا را به نفع مخالفان از دست داد که به عنوان یک "شکست بی سابقه" توصیف شد.

در پاسخ به این شکست، اردوغان متعهد شد که به تیم اقتصادی خود زمان بیشتری برای اجرای اقدامات با هدف معکوس کردن رکود اقتصادی بدهد و خوش‌بینی خود را برای دیدن نتایج مثبت در نیمه دوم سال ابراز کرد.

لیر ترکیه شاهد افزایش قابل توجهی در برابر دلار بود و در بحبوحه معاملات ضعیف به دلیل تعطیلات عید پاک در بازار‌های اروپایی تا ۲.۲ درصد افزایش یافت.

این ارز با ۱.۳ درصد افزایش به ۳۱.۹۶ در هر دلار رسید و به بهترین ارز در بازار‌های نوظهور تبدیل شد.


حسنین مالک، یک استراتژیست به بلومبرگ تاکید کرد که شکست اردوغان در انتخابات محلی تأثیراتی بر شکل‌گیری سیاست‌های کلان اقتصادی دارد.

وی همچنین تاکید کرد که مقابله با تورم به یک اولویت سیاسی و اقتصادی تبدیل شده است که نشان دهنده تغییر احتمالی به سمت سیاست‌های متعارف در کوتاه مدت است.

انتخابات اخیر شهرداری‌ها اولین باری است که حزب عدالت و توسعه در مقیاس ملی، پس از حزب مخالف سکولار جمهوری خواه خلق قرار گرفته است

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر