15 فروردين 1403 - 12:07

عملکرد خوب بازار جهانی ارزهای دیجیتال در ۲۰۲۴

عملکرد خوب بازار جهانی ارزهای دیجیتال در ۲۰۲۴
بازار‌های ارز‌های دیجیتال به رهبری بیت کوین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، یکی از بهترین عملکرد‌ها از زمان عرضه آن در سال ۲۰۰۸ است.
کد خبر : ۱۶۱۸۴۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از آناتول، عملکرد خوب ارزهای دیجیتال، ناشی از بازگشت اعتماد به این بازار در سطح جهانی است.

در پایان سال ۲۰۲۳، قیمت یک واحد بیت کوین تقریباً به ۴۲ هزار دلار رسید، اما در پایان سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، قیمت واحد افزایش یافت و به حدود ۷۲ هزار دلار در هر واحد رسید که ۷۱.۵ درصد افزایش داشت.

بر اساس داده‌های تاریخی این ارز، قیمت ۷۲ هزار دلار بالاترین پیک تاریخی برای یک واحد بیت‌کوین است که از اوج ثبت شده در نوامبر ۲۰۲۱ یعنی ۶۸.۷ هزار دلار فراتر رفته است.

این افزایش با تایید معرفی صندوق‌های معاملات ارز‌های دیجیتال در بازار آمریکا و سازماندهی مجدد بازار از طریق دستگیری سران پلتفرم مانند سام بنکمن فرید، موسس پلتفرم FTX و بسته شدن پلتفرم‌های متهم به فساد همراه است..

بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ با ۶۱.۲۱ درصد افزایش به ۲.۶۶ تریلیون دلار رسید، افزایشی که در هیچ یک از بخش‌های سرمایه گذاری جهانی (طلا، بازار‌های مالی، ارزها، سرمایه گذاری مستقیم) ثبت نشده است.

همچنین، حجم معاملات ارز‌های دیجیتال با ۳۶.۰۱ درصد افزایش از ۴۷.۷۶ میلیارد دلار در ۱ ژانویه ۲۰۲۴ به ۶۴.۹۶ میلیارد دلار در ۳۱ مارس افزایش یافت.

بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار، همچنان مسیر صعودی خود را در عملکرد و رشد نشان می‌دهد و از نظر ارزش بازار ۱.۴۱۴ تریلیون دلاری، هشتمین دارایی ارزشمند جهان است.

در ۱۴ مارس ۲۰۲۴، بیت کوین به بالاترین حد خود رسید و در ۷۳۰۹۷ دلار بسته شد. همچنین تسلط آن از ۵۱.۸۸ درصد در پایان سال ۲۰۲۳ به ۵۳.۶۵ درصد در ۳۱ مارس از کل ارزش بازار ارز‌های دیجیتال افزایش یافت.

همچنین، تعداد دارندگان بیت کوین، بیش از هر تازه واردی در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری افزایش یافت، زیرا تعداد مالکان آن ۱.۱ درصد از ۵۲.۶۱ میلیون به ۵۳.۲۱ میلیون افزایش یافت.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر