20 فروردين 1403 - 08:33

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳ ۰۱ ۲۰
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۳۶ سنت معادل ۱.۴۹ درصد کاهش به ۸۹ دلار و ۸۱ سنت رسید.
کد خبر : ۱۶۱۹۹۸

به گزارش ایبنا به نقل از رویترز، قیمت نفت بیش از یک دلار در هر بشکه در روز دوشنبه کاهش یافته و به زیر ۹۰ دلار رسیده است. این اتفاق به دنبال آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه پس از عقب نشینی رژیم صهیونیستی از جنوب غزه و تعهد این کشور به مذاکرات بیشتر برای آتش‌بس احتمالی افتاده است.


قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۳۶ سنت معادل ۱.۴۹ درصد کاهش به ۸۹ دلار و ۸۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱ دلار و ۲۴ سنت معادل ۱.۴۳ درصد کاهش ۸۵ دلار و ۶۷ سنت معامله می‌شود.


تحلیلگران عقیده دارند عامل اصلی کاهش قیمت نفت عقب نشینی رژیم صهیونیستی از جنوب غزه در پاسخ به افزایش فشار‌های بین المللی جهت کاهش تنش‌ها پس از حمله به سفارت ایران در سوریه در هفته گذشته بوده است.

رژیم صهیونیستی و حماس گروه‌هایی را برای مذاکرات جدید در مورد آتش بس قبل از تعطیلات عید فطر به مصر فرستاده‌اند. این اقدام تنش‌ها در خاورمیانه را که قیمت نفت را بیش از ۴ درصد طی یک هفته گذشته به خاطر نگرانی در مورد مختل شدن عرضه افزایش داده بود، آرام کرده است.


وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه گفت این رژیم آماده مقابله با هر نوع سناریو پس از تهدید ایران به گرفتن انتقام شهادت سردارانش در اول آوریل است.


عربستان به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت دنیا قیمت رسمی فروش درجات نفت خام خود به آسیا را افزایش داده است.


تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز انتظار دارند در بهترین شرایط که تقاضا در همین سطح بالا قرار داشته باشد، هیچ خطر ژئوپلیتیکی دیگری عرضه نفت را تهدید نکند و اوپک پلاس تولید خود را در سه ماهه سوم افزایش دهد، قیمت نفت زیر ۱۰۰ دلار در هر بشکه باقی بماند.


تعداد چاه‌های نفت آمریکا دو حلقه طی یک هفته گذشته افزایش یافته و به ۵۸ رسیده است و تعداد چاه‌های این کشور تا ۱۱۰ پایین آمده است، یعنی پایین‌ترین تعداد از ژانویه ۲۰۲۲.


از طرف دیگر، انتشار گزارش بهتر از حد انتظار اشتغال در آمریکا تاریخ احتمالی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو این کشور را به تعویق انداخته است.


سرمایه‌گذاران در حال حاضر منتظر اطلاعات مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا و چین هستند که قرار است در این هفته منتشر شود و سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست نرخ بهره و سلامت اقتصاد این دو کشور بزرگ مصرف کننده نفت ارائه دهد.

 

منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر