21 فروردين 1403 - 18:26

رژیم صهیونیستی ترکیه را بخاطر تحریم‌هایش تهدید کرد

رژیم صهیونیستی ترکیه را بخاطر تحریم‌هایش تهدید کرد
رژیم صهیونیستی از کشور‌ها و سازمان‌های طرفدار خود در آمریکا درخواست کرد که سرمایه‌گذاری در ترکیه را متوقف کنند.
کد خبر : ۱۶۲۰۵۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از آناتول، امروز سه شنبه، پس از اعلام تصمیم آنکارا برای محدود کردن صادرات برخی محصولات به تل آویو، رژیم صهیونیستی تهدید کرد که شکایت ترکیه را به ایالات متحده ارائه خواهد کرد.

اسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه، در بیانیه‌ای مدعی شد که تصمیم ترکیه «نقض یک‌جانبه توافق‌نامه‌های تجاری» است.

وزارت بازرگانی ترکیه بامداد روز سه شنبه محدودیت صادرات ۵۴ محصول به رژیم صهیونیستی را از ۹ آوریل اعلام کرد.

این وزارتخانه توضیح داد که محدودیت‌های صادراتی به رژیم صهیونیستی تا زمانی که تل‌آویو آتش‌بس فوری در نوار غزه را اعلام نکند و اجازه ارائه کمک‌های کافی و مستمر به فلسطینی‌ها را بدهد، به قوت خود باقی خواهد ماند.


این بیانیه می‌افزاید که تصمیم برای محدود کردن صادرات به رژیم صهیونیستی شامل ۵۴ محصول از جمله سوخت هواپیما، آهن ساختمانی، فولاد تخت، سنگ مرمر و سرامیک است.

کاتز با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی «اقدامات موازی علیه ترکیه» انجام خواهد داد، افزود: «اسرائیل از کشور‌ها و سازمان‌های طرفدار رژیم صهیونیستی در ایالات متحده درخواست خواهد کرد تا سرمایه‌گذاری در ترکیه را متوقف کنند».

وی تصریح کرد که اسرائیل از دوستان خود در کنگره آمریکا درخواست خواهد کرد تا نقض قوانین تحریم رژیم صهیونیستی را توسط ترکیه بررسی کنند و بر این اساس تحریم‌هایی را اعمال کنند.

وی همچنین قول داد که «دولتش فهرستی از محصولاتی را تهیه خواهد کرد که رژیم صهیونیستی از صادرات ترکیه به آن جلوگیری خواهد کرد».

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر