23 فروردين 1403 - 13:14

آمریکا تجارت با ۱۱ شرکت از روسیه، چین و امارات را محدود کرد

آمریکا تجارت با ۱۱ شرکت از روسیه، چین و امارات را محدود کرد
وزارت بازرگانی آمریکا دو شرکت اماراتی را که تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران را نقض کرده‌اند وارد فهرست محدودیت‌های تجاری کرده است.
کد خبر : ۱۶۲۰۸۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، دولت آمریکا در اطلاعیه‌ای گزارش داد که وزارت بازرگانی ۱۱ شرکت از روسیه، چین و امارات را به دلایل مربوط به نقض تحریم‌های ایران، جنگ اوکراین و حمله به نفت‌کش‌ها به فهرست محدودیت‌های صادراتی دولت اضافه کرده است.

بر اساس این اطلاعیه، وزارت بازرگانی دو شرکت از امارات متحده عربی را وارد فهرست کرده است که گفته است تحریم‌های اعمال شده علیه ایران را نقض کرده اند.

همچنین ۴ شرکت چینی را اضافه کرد و ادعا کرد که کالا‌های آمریکایی را برای حمایت از نوسازی ارتش چین به دست آورده‌اند.

علاوه بر یک شرکت چینی، این وزارتخانه اعلام کرد که از ارتش روسیه با هواپیما‌های بدون سرنشین پشتیبانی می‌کند.


دولت اضافه کرد که یک شرکت چینی به نام Changan Jiasibo در شبکه‌ای فعالیت می‌کند که قطعات هواپیما، از جمله آنچه در هواپیما‌های بدون سرنشین نیز استفاده می‌شود، برای یک شرکت هواپیماسازی در ایران خریداری می‌کند.

همچنین ۳ شرکت روسی که به گفته او بخشی از این شبکه هستند را اضافه کرد.

در این اطلاعیه آمده است: این قطعات برای توسعه و تولید پهپاد‌های شاهد استفاده می‌شوند که ایران برای حمله به نفت‌کش‌های خاورمیانه و روسیه در اوکراین از آن‌ها استفاده می‌کرد.

شرکت‌ها زمانی به فهرست نهاد‌های وزارت بازرگانی ایالات متحده اضافه می‌شوند که واشنگتن آن‌ها را تهدیدی برای امنیت ملی یا سیاست خارجی خود بداند.

پس از این تصمیم، تامین کنندگان باید قبل از ارسال کالا به نهاد‌های موجود در لیست، مجوز‌هایی را دریافت کنند که احتمالاً رد می‌شود.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: آمریکا چین روسیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر