23 فروردين 1403 - 13:13
وب سایت بریتانیایی میدل ایست آی:

افزایش قیمت املاک با محدود کردن صادرات ترکیه به اسرائیل

افزایش قیمت املاک با محدود کردن صادرات ترکیه به اسرائیل
محدودیت‌های جدید اعمال شده بر صادرات ترکیه به اسرائیل ممکن است به افزایش قیمت املاک و اجاره منجر شود.
کد خبر : ۱۶۲۰۸۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، به گزارش وب سایت بریتانیایی میدل ایست آی، تجار اسرائیلی هشدار داده اند که محدودیت‌های جدید اعمال شده بر صادرات ترکیه به اسرائیل ممکن است به افزایش قیمت املاک و اجاره منجر شود.

منابع آگاه از صنعت ساخت و ساز به وب سایت اسرائیلی "ماکو" گفتند که انتظار می‌رود محدودیت‌های جدید در صورت اجرا به افزایش قیمت آپارتمان منجر شود.

محدودیت‌های اعلام شده توسط وزارت بازرگانی ترکیه شامل ۵۴ محصول است که بسیاری از آن‌ها در بخش ساخت و ساز استفاده می‌شود، مانند مفتول آلومینیوم و فولاد، سیمان، گرانیت و آجر.

بازرگانان اکنون می‌ترسند که این اولین قدم در حرکت به سمت توقف کامل تجارت باشد.

دوبی آمیتای، مدیر ریاست سازمان‌های تجاری اسرائیل نیز به نوبه خود گفت که ترس واقعی از تحریم و تحریم ترکیه به نمایندگی از سایر کشور‌ها و شرکت‌های بین‌المللی وجود دارد.

یوئل امیر، مدیر عامل شرکت بیمه اسرائیلی CofaceBdi نیز نسبت به تاثیر محدودیت‌ها بر بخش ساخت و ساز هشدار داد و خاطرنشان کرد که اقدام ترکیه برای محدود کردن صادرات ده‌ها محصول به اسرائیل "نقض قرارداد‌های تجاری" است.
وزارت بازرگانی ترکیه اخیراً از ممنوعیت صادرات برخی محصولات به اسرائیل از ۹ آوریل خبر داده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای توضیح داد که «محدودیت‌ها در صادرات به اسرائیل تا زمانی که تل‌آویو آتش‌بس فوری در غزه را اعلام نکند و اجازه دهد کمک‌های کافی و مستمر به فلسطینی‌ها ارائه شود، به قوت خود باقی خواهد ماند».

هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه نیز به نوبه خود گفت که نهاد‌های کشورش در پی ممانعت اسرائیل از تلاش‌های ترکیه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه فوری به ساکنان نوار غزه، مجموعه‌ای از اقدامات را علیه "اسرائیل" اعلام خواهند کرد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر