24 فروردين 1403 - 11:57
طلا همچنان رکوردشکنی می‌کند

بهای جهانی طلا کانال ۲۴۰۰ دلاری را فتح کرد

بهای جهانی طلا کانال ۲۴۰۰ دلاری را فتح کرد
بهای هر اونس طلا دربازار‌های جهانی امروز با ثبت رکورد تاریخی ۲۴۰۰ دلار و۴۰ سنت به ازای هر اونس،کانال تاریخی ۲۴۰۰ دلاری را فتح کرد.
کد خبر : ۱۶۲۱۰۴

به گزارش ایبنا، فلز زرد امروز جمعه ۲۴ فروردین در بازار‌های جهانی با حدود ۵۰ دلار رشد نسبت به ظهر دیروز، رکورد جدیدی در کانال ۲۴۰۰ دلاری ثبت کرد؛ هر اونس ۲۴۰۰ دلار و ۴۰ سنت.

تنش‌های ژئوپولوتیکی غرب آسیا و همچنین افزایش خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی کشور‌های مختلف دنیا، دو دلیل عمده رشد دوباره بهای طلا در بازار‌های جهانی بوده است.

طی یک ماه اخیر بهای هر اونس طلا در بازار‌های جهانی از حدود ۲۱۵۸ دلار به ۲۴۰۰ دلار رسید که رشد بیش از ۱۱ درصدی را تنها طی یک ماه نشان می‌دهد.

مسیر صعودی طلا در بازار‌های جهانی از حدود ۷ ماه پیش (مهر ۱۴۰۲) آغاز شده تا جایی که از ۱۸۱۹ دلار در روز ۱۲ مهر به ۲۴۰۰ دلار تا امروز رسید. این ارقام نشان می‌دهد بهای هر اونس طلا در بازار‌های جهانی طی این مدت نزدیک به ۶۰۰ دلار افزایش داشته که رشد حدود ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد.

تنش‌های غرب آسیا و اوکراین، خبر‌های مربوط به بازنگری بانک‌های مرکزی اقتصاد‌های بزرگ جهان در نرخ بهره سیاستی و در نتیجه کاهش هزینه فرصت نگهداری طلا و همچنین افزایش خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی، برخی از مهمترین عوامل رشد بهای طلا در بازار جهانی طی هفت ماه اخیر بوده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر