24 فروردين 1403 - 16:18

ایتالیا قصد دارد تجارت با چین را تقویت کند

ایتالیا قصد دارد تجارت با چین را تقویت کند
وزیر امور خارجه ایتالیا اعلام کرد که کشورش و چین با وجود خروج رم از توافقنامه جاده ابریشم جدید با پکن، قصد دارند تجارت خود را تقویت کنند.
کد خبر : ۱۶۲۱۰۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، تایانی به خبرنگاران در ورونا (شمال) گفت: «روابط ما با چین مثبت است، حتی اگر ما رقیب باشیم و مواضع ما در مورد برخی مسائل متفاوت باشد.»

آنتونیو تایانی، وزیر امور خارجه ایتالیا پس از نشست کمیته مشترک اقتصادی ایتالیا و چین این سخنان را بیان کرد.

نشست کمیته مشترک اقتصادی با حضور وانگ ونتائو وزیر بازرگانی چین برگزار شد که همراه با هیئتی از کارآفرینان کشورش به ایتالیا سفر کرد.

ایتالیا در ماه دسامبر، چهار سال پس از پیوستن به آن، از توافقنامه جاده ابریشم جدید با چین که یک پروژه زیرساختی دریایی و زمینی است، خارج شد.

ایتالیا پس از تحمل سنگینی بدهی‌های عمومی خود، در سال ۲۰۱۹ به تنها کشور گروه ۷ تبدیل شد که در این برنامه سرمایه گذاری عظیم پکن شرکت کرد.

هدف این پروژه بلندپروازانه ۲ تریلیون دلاری، بهبود ارتباطات تجاری بین آسیا، اروپا، آفریقا و فراتر از آن با ساخت بنادر، راه آهن، فرودگاه‌ها و پارک‌های صنعتی است.


وی افزود: رم و پکن "تصمیم گرفتند تا نشست سالانه کمیته مشترک اقتصادی ایتالیا و چین" را به منظور "تقویت مبادلات تجاری" خود در چارچوب "مشارکت استراتژیک" خود برگزار کنند.

انتظار می‌رود در یک مجمع اقتصادی که در ورونا برگزار می‌شود، نمایندگان سازمان‌های کارفرمایی از دو کشور و همچنین شرکت‌های ایتالیایی و چینی گرد هم آیند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر