26 فروردين 1403 - 11:15

رسانه‌های اسرائیلی: «رژیم صهیونیستی» در اقتصاد بین‌الملل منفور شده است

رسانه‌های اسرائیلی: «رژیم صهیونیستی» در اقتصاد بین‌الملل منفور شده است
یهودا شارونی، خبرنگار امور اقتصادی رژیم صهیونیستی، معتقد است که «رژیم صهیونیستی» در اقتصاد بین الملل منفور شده است.
کد خبر : ۱۶۲۱۶۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، یهودا شارونی، خبرنگار امور اقتصادی سایت اسرائیلی "والا" توضیح داد که "رژیم صهیونیستی" در اقتصاد بین الملل منفور شده است و بدتر از همه این است که رفتار تحقیرآمیز از سوی آمریکا نیز صورت می‌گیرد.

شارونی خاطرنشان کرد که این هفته ترکیه اعلام کرد که تحریم کالایی بر رژیم صهیونیستی را اعمال می‌کند.

در همین حال، امیر یارون، رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی، در مصاحبه با شارونی اعتراف کرد که رژیم صهیونیستی دیگر برای سرمایه گذاران در سراسر جهان جذاب نیست.
شارونی اشاره کرد که یشای داویدی، بنیانگذار موفق‌ترین صندوق سرمایه گذاری در رژیم صهیونیستی، سخنان مشابهی گفته است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا سه ماه پیش ۴ شهرک نشین را که به ساکنان فلسطینی حمله کردند تحریم و حساب بانکی آن‌ها را محدود کرد.

این روز‌ها صندوق‌های سرمایه گذاری نروژی و ایرلندی با توجه به افزایش ریسک در سبد سرمایه گذاری، از خروج سرمایه گذاری‌های خود در سهام بانکی و سهام رامی لوی (تاجر اسرائیلی) خبر داده اند.

خبرنگار امور اقتصادی در این باره گفت: آنچه اوضاع را بدتر کرد این است که دولت آمریکا به دلیل کمک‌های مالی که دریافت کرده بود، حمایت‌هایی را به نفع یک شرکت اسرائیلی به نام "فینکلشتاین متالز" در منطقه صنعتی "الون تاوور" در نزدیکی شهر "عفولا" (پایتخت المرج) آغاز کرد؛ که شامل حمایت ممنوع دولت است که با قوانین تجارت در تضاد است.

آنچه که به گفته شارونی نیز قابل توجه است این است که سلاح تحریم در طول جنگ به طرز قابل توجهی فعال شد.

اقتصاد رژیم صهیونیستی در نتیجه جنگ از پیامد‌های عمده‌ای رنج می‌برد، از جمله افزایش نرخ بیکاری و رسیدن به سطوح بی سابقه، زیرا صد‌ها هزار کارگر از کار بیکار شده یا به عنوان سرباز ذخیره فراخوانده شده اند و درخواست‌ها برای مزایای بیکاری افزایش یافت. علاوه بر این، هزینه بالای و غیرمنتظره قبلی عملیات نظامی، رژیم اشغالگر را بر آن داشت تا صد‌ها میلیون دلار وام بگیرد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر