26 فروردين 1403 - 15:46
رئیس هیئت مدیره صرافی ملی ایران خبر داد؛

تامین بیش از ۲ میلیارد یورو ارز برای واردات/ در تامین ارز هیچ محدودیتی نداریم

تامین بیش از ۲ میلیارد یورو ارز برای واردات  در تامین ارز هیچ محدودیتی نداریم
در سال گذشته ۶ هزار ۸۱۶ حواله به ارزش بالغ بر ۲ میلیارد یورو برای واردات کالا به بازرگانان پرداخت شده است.
کد خبر : ۱۶۲۱۸۱

به گزارش خبرنگار ایبنا، محسن صهبا، رئیس هیئت مدیره صرافی ملی ایران در خبر ویژه ساعت ۱۴ صدا و سیما با تاکید بر اینکه تامین ارز مورد نیاز بازرگانان برای واردات کالا‌ها به خوبی در حال انجام است، اظهار کرد: در سال گذشته ۶ هزار و ۸۱۶ حواله برای تامین ارز مورد نیاز واردات کالا‌های کشور توسط صرافی ملی ایران صادر و بیش از ۲ میلیارد یورو ارز به بازرگانان پرداخت شده است.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال روزانه حدود ۳۵ حواله ارز برای بازرگانان کشور صادر شده است، افزود: در سال جاری تاکنون حدود ۱۷۰ حواله کارسازی شده و بیش از ۱۵۰ هزار یورو تامین ارز انجام شده است. البته با توجه به اینکه در ایام ابتدایی سال به سر می‌بریم که با ایام ماه مبارک رمضان نیز همراه شده است، میزان تقاضای حواله ارز کمتر از سایر ایام سال است.

 

صهبا در ادامه تاکید کرد: هیچگونه مشکلی برای تامین ارز مورد نیاز واردکنندگان وجود ندارد و هر مقدار تقاضای حواله ارز واردات وجود داشته باشد که از سوی بانک مرکزی تائید و از سوی پیشخوان بانک‌ها به صرافی ملی ابلاغ شود، کارسازی و ارز آن در خارج از کشور پرداخت می‌شود.

 

رئیس هیئت مدیره صرافی ملی ایران در رابطه با نرخ حواله دلار و یورو در معاملات امروز اظهار کرد: در معاملات امروز، نرخ حواله دلار ۴۰ هزار و ۹۶۷ تومان و نرخ حواله یورو نیز ۴۴ هزار و ۴۵۸ تومان است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر