28 فروردين 1403 - 10:01

فروش «آیفون» بدترین عملکرد را از زمان «کرونا» ثبت کرد

فروش «آیفون» بدترین عملکرد را از زمان «کرونا» ثبت کرد
آیفون در سه ماهه اول سال ۵۰.۱ میلیون دستگاه فروخت.
کد خبر : ۱۶۲۲۵۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از آناتول، داده‌های منتشر شده توسط IDC، شرکت جهانی که بازار گوشی‌های هوشمند را در سراسر جهان ردیابی می‌کند، نشان می‌دهد که فروش آیفون در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ بدترین عملکرد را در ۴ سال گذشته و از زمان شیوع همه گیر کرونا ثبت کرده است.

این داده‌ها نشان می‌دهد که فروش آیفون در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ با ۱۰ درصد کاهش به صورت سالانه به ۵۰.۱ میلیون دستگاه رسیده است که نشان دهنده تنها ۱۷.۳ درصد از فروش بازار تلفن در جهان است.

در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، کل فروش گوشی در سراسر جهان به ۲۸۹.۴ میلیون دستگاه رسید که در راس آن‌ها سامسونگ بود که ۶۰.۱ میلیون دستگاه فروخت که کاهش ۰.۷ درصدی را به صورت سالانه نشان می‌دهد.

به گفته IDC، کاهش فروش آیفون به دلیل کاهش تقاضا در چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ است. این بازار برجسته‌ترین بازار بین المللی برای شرکت آمریکایی اپل است.

همچنین، این کاهش به دلیل افزایش استقبال مصرف کنندگان در چین و خارج از کشور از دستگاه‌های شرکت‌های چینی مانند شیائومی، اوپو و ترانسشن است که نرخ رشد قابل توجهی را در طول دوره ثبت کردند.

اپل که دفتر مرکزی آن در کوپرتینو، کالیفرنیا قرار دارد، از سپتامبر گذشته که آخرین نسل آیفون‌ها ظاهر شد، برای حفظ فروش در چین، بزرگترین بازار گوشی‌های هوشمند در جهان، با مشکل مواجه شده است.

فروش شیائومی با رشد ۳۳.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در سه ماهه اول به ۴۰.۸ میلیون دستگاه رسید، در حالی که فروش Transsion با رشد ۸۵ درصدی به ۲۸.۵ میلیون دستگاه رسید، اما فروش Oppo با ۸.۵ درصد کاهش به ۲۵.۲ میلیون دستگاه رسید.

این سه شرکت چینی پس از سامسونگ و اپل در جایگاه‌های سوم، چهارم و پنجم قرار گرفتند و به عنوان شرکت‌هایی که بیشترین فروش گوشی‌های هوشمند را در این دوره داشتند، قرار گرفتند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر