27 خرداد 1396 - 11:00

فاینانس 13 میلیارد دلاری کره در ایران/ برنامه خروج از لیست سیاه FATF

وزیر اقتصاد با اعلام تلاش برای خروج ایران از لیست سیاه FATF، از فاینانس ۱۳ میلیارد دلاری کشور کره جنوبی خبر داد.
کد خبر : ۷۱۱۷۳
ایران و کره جنوبی

به گزارش ایبِنا، علی طیب نیا با تاکید بر خروج ایران از لیست سیاه FATF با در نظر گرفتن منافع ملی، گفت: فاینانس ۱۳ میلیارد دلاری کشور کره از محل پول نفت ایران نیست و منابع آن از کره تامین می‌شود، همچنین مشکلاتی در رابطه با کیفیت قرارداد تجاری و متن ضمانت نامه بود که در حال رایزنی برای حل آن هستیم.


وزیر اقتصاد اظهارداشت: این منابع برای تأمین مالی پروژه‌های کشور پیش‌بینی شده و مدتی است در حال مذاکره در مورد کیفیت قرارداد تجاری و متن ضمانت‌نامه‌های لازم هستیم و خوشبختانه کم‌کم نتیجه مثبت حاصل خواهد شد.


وی با تاکید بر اینکه قرارداد فاینانس با کشور کره ارتباطی با موضوع و موانع FATF ندارد، تصریح کرد: این فاینانس جدا از پول‌های فروش نفت خودمان است و ارتباطی با پول نفت ندارد. طیب‌نیا در مورد قرارداد فاینانس با کشور چین نیز گفت: مشکلاتی در رابطه با ضمانت‌ها و مجوزهای بین‌المللی وجود داشت که با رایزنی حل خواهد شد.


وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد اجلاس آینده گروه اقدام مالی (FATF) برای خروج کامل ایران از لیست سیاه گفت: مقام معظم رهبری به بنده برای این موضوع اعتماد کرده‌اند و قطعا منافع ملی در نظر گرفته خواهد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر