16 مرداد 1396 - 10:25

ترس بانک های بزرگ از قوانین آمریکا/همکاری نکردن با دلایل سیاسی

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوئیس با اشاره به همکاری نکردن بانک های بزرگ با ایران، این موضوع را ناشی از ترس این بانک ها از قوانین آمریکا دانست.
کد خبر : ۷۳۲۲۲
بانک سوئیس

به گزارش ایبِنا، شریف نظام مافی در یادداشتی درباره سفر هیات تجاری ایران به سوئیس که قرار است پنجم تا هشتم مهرماه به سرپرستی مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران انجام شود، نوشت: دلیل اصلی محدودیت‌های بانکی امروز برای بانک‌های ایرانی و عدم همکاری بانک‌های بزرگ سیاسی است نه اقتصادی؛ این بانک‌ها هنوز از قوانین آمریکایی‌ها می‌ترسند.


وی ادامه داد: به‌طور حتم بانک‌های بزرگ علاقه به همکاری با طرف‌های ایرانی دارند اما مسئله ابعاد سیاسی دارد و با راهکار اقتصادی حل نمی‌شود.


رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوئیس خاطرنشان کرد: در حال حاضر از همکاری با بانک‌های بزرگ محرومیم اما این مسئله سد معبر نیست؛ همچنان می‌توانیم تبادلات خوبی با شرکای خارجی برقرار کنیم.


به‌زودی هیاتی متشکل از فعالان اقتصادی ایران با همکاری اتاق تهران و اتاق مشترک ایران و سوئیس به ژنو سفر می‌کنند. اعضای این هیات تجاری به سرپرستی رییس اتاق تهران در سوئیس با همتایان خود مذاکرات رو در رو خواهند داشت.


نظام مافی تصریح کرد: سفر هیات تجاری ایران به سوئیس از یک جنبه حائز اهمیت است. با روی کار آمدن ترامپ در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری آمریکا سفرهای تجاری هیات‌های اقتصادی از ایران اهمیت بیشتری دارد و باید خودمان را به‌عنوان قطب مهم اقتصادی معرفی کنیم و تلاش کنیم از توافق برجام به نفع بخش خصوصی استفاده کنیم.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر