06 شهريور 1396 - 11:00
آذری جهرمی اعلام کرد:

ظرفیت رشد ۱۰ برابری اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایجاد اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات در جهان ۲ درصد و در ایران ۰.۲ درصد است؛ بنابراین ظرفیت رشد ۱۰ برابری در این حوزه داریم تا سالانه ۱۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم.
کد خبر : ۷۴۱۲۳
آذری جهرمی

به گزارش خبرنگار ایبنا، محمد جواد آذری جهرمی امروز در مراسم معارفه حود به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور معاون اول رییس جمهور با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت افزود: ۴ سال کار کردن در کنار دکتر واعظی به مثابه چهار سال کلاس دانشگاه بود و امیدوارم وی در ادامه مسیر موفقیت‌های بیشتری داشته باشند.


وی با بیان اینکه کشور ما کشوری مردم‌سالار و فرهنگ و امنیت ما مدیون حضور مردم است، گفت: امروز مردم دچار مشکل هستند و بیکاری جامعه را آزار می‌دهد، اگر این مردم ناامید شوند مشکلات فرهنگی و امنیتی ده‌ها برابر خواهد شد، بنابراین همه باید تلاش کنیم تا مشکل اشتغال حل شود.


آذری جهرمی افزود: ایجاد اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات در جهان ۲ درصد و در ایران ۰.۲ درصد است بنابراین ظرفیت رشد ۱۰ برابری در این حوزه داریم تا سالانه ۱۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: ۱۷ درصد فارغ التحصیلان به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به فناوری اطلاعات مرتبط هستند که اگر بیکار باشند به سایر امور در فضای مجازی روی می آورند.


وی تاکید کرد: جهاد امروز ما جهاد اقتصادی است و برنامه ما این است که از همه ظرفیت‌های وزارتخانه استفاده کنیم تا در این عرصه موفق باشیم.


آذری جهرمی ادامه داد: هدف ما این است که در پایان چهار سال ۲۰۰۰۰ کسب و کار نوپا، ۱۰۰۰ کسب و کار متوسط، ۱۰۰ کسب و کار بزرگ و ۵ کسب و کار بین المللی داشته باشیم.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که دولت مخاطب بایدهای مقام معظم رهبری است کسانی که بد اخلاقی می کنند نیز مخاطب نبایدهای ایشان هستند و چوب گذاشتن لای چرخ دولت مخالف حرکت نظام و ملت است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر