12 شهريور 1396 - 14:14

رتبه نخست فلزات اساسی در معاملات مردادماه فرابورس

صنعت فلزات اساسی با ۱۴۴۰ میلیارد ریال داد و ستد، در رتبه نخست ارزش معاملات بازار فرابورس ایران در مردادماه امسال قرار گرفته است.
کد خبر : ۷۴۴۰۹
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا، در مردادماه امسال طی ۲۲ روز معاملاتی تعداد ۴میلیارد و ۴۵۲میلیون ورقه بهادار در ۶۴۸ هزار نوبت به ارزش ۳۶ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است.


بر این اساس، نگاهی معاملات فرابورس نشان می دهد در پنجمین ماه امسال میانگین روزانه حجم و ارزش معاملات فرابورس به ترتیب ۲۰۲ میلیون ورقه و ۱۶۵۰ میلیارد ریال بوده است.


همچنین در این مدت صنعت فلزات اساسی با ۱۴۴۰ میلیارد ریال داد و ستد، سهم ۱۷ درصدی از ارزش معاملات فرابورس را به ثبت رسانده و در رتبه نخست این بازار در ماه گذشته قرار گرفته است.


این گزارش می افزاید: صنایع حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات نیز با ۲۸۲ میلیارد ریال (معادل ۸ درصد)، محصولات شیمیایی با ۶۳۰ میلیارد ریال (۷ درصد)، محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر با ۵۹۴ میلیارد ریال (معادل ۷ درصد) و صنعت انبوه‌سازان، املاک و مستغلات با ۵۵۳ میلیارد ریال (معادل ۶ درصد) به ترتیب رتبه های دوم تا پنجم ارزش معاملات فرابورس در ماه گذشته را از آن خود کرده اند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر