31 شهريور 1396 - 10:16

چین سریع ترین قطار دنیا را بر روی ریل قرار داد

چین قطار سریع السیری را طراحی کرده که قادر به پیمایش ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است که عنوان سریع ترین قطار دنیا را به خود اختصاص داده است.
کد خبر : ۷۵۱۸۹
قطار چین

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، چین قطار سریع السیر مسافربری را بر روی خط آهن پکن-شانگهای قرار داده که با سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت می تواند این مسیر یکهزار و ۲۰۰ کیلومتری را ظرف ۴ ساعت و نیم طی کند.


البته پیش از این در ۶ سال قبل در همین مسیر قطاری با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت قادر به پیمایش مسیر پکن-شانگهای در ۶ ساعت بود که باز هم در آن سال عنوان سریع ترین قطار دنیا را به خود اختصاص داده بود.


بر همین اساس نام این قطار جدید «فوکسینگ» یا به زبان چینی «طراوت بخشی» است که دارای امکاناتی از قبیل «وای فای»، پورت «یو اس بی» و پریز برق است.


به گفته مقامات چینی انتظار می رود سالانه در حدود یکصد میلیون نفر در این مسیر با «فوکسینگ» جابجا شوند و دسترسی پکن به جنوب این کشور که قطب تجار چین محسوب می شود، پیش از گذشته سهولت پیدا کند.


پیش از این چین از نوع قطارهای سریع السیر خود به کشورهای اندونزی، روسیه و ایران فروخته بود؛ اما به گفته مقامات چینی، «فوکسینگ» قابلیت پیمایش در اقیلم های سخت را دارد که از این حیث در بازارهای جهانی می تواند رقابت ایجاد کند.


برچسب ها: چین قطار پکن
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر