11 مهر 1396 - 09:05

جلسه کرباسیان و سیف برای حل مشکل صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی

وزیر امور اقتصادی و دارایی از جلسه با رییس کل بانک مرکزی برای حل مشکل صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی خبر داد.
کد خبر : ۷۵۵۷۷
مسعود کرباسیان

به گزارش خبرنگار ایبنا، مسعود کرباسیان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در مورد حل مشکل صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی که برخی اعضای شورا معتقد بودند مواردی داریم که در سال‌های گذشته، کل کالا ترخیص شده و همه پول نیز بروز تسویه شده است اما اکنون بانک‌های عامل آن رقم را برای ارز علی الحساب تلقی کرده و خواهان پرداخت مابه التفاوت هستند؛ گفت: برای حل این مشکل با رییس کل بانک مرکزی جلسه ای را برگزار می کنیم تا در صورتی که بانک مرکزی امکان حل مشکل را داشت اصلاح شود.


وی افزود: در غیر این صورت از محل بسته یا صندوق ضمانت صادرات باید خسارت‌ها پرداخت شود. همچنین در جلسه با رییس کل بانک مرکزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت باید مشخص کنیم که آیا این موضوع در دولت قابل حل است یا خیر که در غیر این صورت باید لایحه‌ای به مجلس ارائه شود.


کرباسیان ادامه داد: در مورد ماده ۴۶ قانون رفع موانع تولید دولت، مجلس و اتاق بازرگانی همه قبول دارند که باید در این زمینه به وام گیرندگان کمک کرد اما تغییر استانداردهای حسابداری راهکار خوبی نیست.


وی افزود: تجدید ارزیابی دارایی ها کمک می کند که واحدهای تولیدی از ورشکستگی نجات یابند، بنابراین باید اصول حاکمیت شرکتی را رعایت کنیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر