22 آذر 1396 - 11:40

لایحه مبارزه با قاچاق کالا در مراحل پایانی

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از تقدیم لایحه مبارزه با قاچاق کالا به هیات‌ رییسه پارلمان در هفته آینده خبر داد.
کد خبر : ۷۸۹۵۴
قاچاق

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، سیدحسن حسینی‌شاهرودی با اشاره به بررسی لایحه مبارزه با قاچاق کالا در کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: لایحه مبارزه با قاچاق کالا مراحل پایانی خود را در کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گذارند و به زودی تقدیم هیات‌ رییسه پارلمان می‌شود.


نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح جزییات لایحه مبارزه با قاچاق کالا، اظهارداشت: نمایندگان مجلس طبق این لایحه قوانین و مواد سخت ‌گیرانه‌ای برای ورود کالای قاچاق به کشور وضع کرده‌اند و از طرفی کار برای قاچاقچیان نیز سخت‌تر شده است.


همچنین نماینده مردم شاهرود در مجلس در تشریح بخشی از لایحه مبارزه با قاچاق کالا، تصریح کرد: در بخش مهمی از این لایحه و طبق تصویب کمیسیون اقتصادی، بهانه از دست متخلفان قاچاق کالا گرفته شده و میزانی برای واردات کالا، بسته به نوع آن تعیین شده است، به‌طوری که اگر واردت بیش از میزان تعیین شده باشد، قاچاق و نه تخلف گمرکی محسوب می‌شود.


حسینی‌شاهرودی اضافه کرد: امروز وضعیت قاچاق کالا و ارز به حدی رسیده که توان تولید داخلی را گرفته و تولیدکنندگان را با مشکلاتی مواجه کرده، از طرفی اجناس بی‌کیفیت نیز در بازار عرضه می‌شود که مصرف‌کنندگان باید تاوان آن را بپردازند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر